Blog
Píšeme pro vás aktuální zprávy z oboru, návody a rady. Budeme rádi, pokud se nás budete ptát nebo komentovat či sdílet naše články.
Rádi také napíšeme článek o tom, co vás zajímá.

11
KvěJak uspět na Instagramu v roce 2022?
Sociální sítě jsou pro jakoukoliv společnost v současnosti jedním z nejsilnějších marketingových nástrojů. S poměrně malým úsilím z nich lze vytěžit obrovské přínosy pro svou značku – ať už jde o přímé zvýšení prodejů nebo o podporu firemní identity. Abyste se ale těchto výsledků dočkali, je potřeba vzít vše za správný konec. My vám dnes poradíme, jak se v roce 2022 tvoří úspěšná reklama na Instagramu.

04
Kvě4 neuvěřitelně užitečné nástroje pro analýzu webu a jeho návštěvnosti
Úspěch každého webu závisí na dostatku dat. Abyste ho totiž mohli co nejlépe přizpůsobit svým návštěvníkům, musíte vědět, odkud k vám přicházejí, s čím na vašem webu interagují, s čím naopak ne, nebo kolik času na něm tráví. Ke sběru a vyhodnocování takových informací ale budete potřebovat šikovné pomocníky. My vám dnes představíme čtyři, které vám dokážou ušetřit nejen spoustu času, ale i peněz a nervů.
Více o užitečných nástrojích pro analýzu webu a jeho návštěvnosti

26
DubNejčastější mýty o marketingu na sociálních sítích
Online marketing je v dnešní době základem téměř každé reklamní kampaně a sociální sítě jsou jeho nedílnou součástí. Facebook či Instagram v dnešní době používají v Česku i na Slovensku miliony lidí a byla by škoda je k propagaci své značky nevyužít. Bohužel sek nim váže celá řada omylů, jimž stále mnoho marketérů propadá. Rozhodli jsme se proto některé mýty o online marketingu na sociálních sítích vyvrátit.

12
DubNajděte správná klíčová slova pro svůj web a využijte je na maximum
Každý web by měl mít vytyčené nějaké pojmy a fráze, které se na něm často objevují a mají spojitost s jeho zaměřením. Těm se říká klíčová slova a jejich používání napříč vaší stránkou hraje významnou roli v optimalizaci pro webové vyhledávače.
Více o správných klíčových slovech a jejich maximálním využití

06
DubOd května začne platit nařízení New Deal for Comsumers. Co to znamená pro obchodníky i zákazníky?
Od začátku letošního roku platí pro provozovatele webových stránek nové povinnosti při využívání souborů cookies. Od 28. května navíc začnou po celé Evropské unii platit nová pravidla v rámci iniciativy New Deal for Comsumers týkající se hlavně internetových obchodů. Co všechno se změní?

30
BřeOslovovat zákazníky e-mailem se vyplatí. Proč a jak na to?
Pro běžnou neformální komunikaci se dnes již mail příliš nepoužívá. Stále je však populární pro posílání a přijímání formálních zpráv nebo komunikaci s obchodníky. Zároveň jej můžete využít jako skvělý marketingový nástroj – podle někoho dokonce ten nejlepší. Jen je potřeba jej správně uchytit.
Více o tom jak oslovovat zákazníky skrz mail a zda se to vyplatí...

22
BřeVyužijte potenciál LinkedInu naplno a zaujměte nové zákazníky
Na světě dnes existují stovky nejrůznějších sociálních sítí. Mezi nejpoužívanější se ale dlouhodobě řadí Instagram a Facebook. Při tvoření B2B reklamních kampaní se však často opomíjí jiná velmi užitečná platforma – LinkedIn. Pojďte se s námi podívat, jak s ní můžete ve své marketingové strategii pracovat a jednoduše s její pomocí nalákat nové zákazníky.

15
BřeDokáže si web vytvořit kdokoliv? A je dobré jej tvořit sám?
Na světě existuje zhruba 1,5 miliardy internetových stránek. Tento fakt dělá toto prostředí poměrně kompetitivní, v němž není úplně jednoduché zazářit. Samozřejmě, v tuzemsku bude toto číslo o poznání nižší, ale i u nás dnes již najdete weby a e-shopy se zaměřením téměř na cokoliv. Pokud si tedy chystáte založit vlastní webové stránky, se kterými byste chtěli zaujmout, je potřeba zvážit, jestli se do tohoto projektu vyplatí pustit svépomoci, nebo je lepší ho přenechat profíkům.

09
BřeMalé ohlédnutí za aktualizací nazvanou Google Panda
Před 11 lety Google oznámil aktualizaci algoritmu, která měla významný a dlouhodobý dopad na SEO. Aktualizace Google Panda byla oficiálně spuštěna 23. února 2011, ale dozvěděli jsme se o ni 24. února 2011. Jejím cílem bylo zkvalitnění výsledků vyhledávání.

02
BřeNačítá se váš web pomalu? Příčin může být celá řada
Rychlost vašeho webu závisí na mnoha faktorech a bohužel není jednoduché ji jen tak ze dne na den převratně zvýšit. Pokud máte pocit, že se vaše stránka načítá příliš pomalu, může být potřeba změnit webhosting, nebo web do značné míry upravit. A někdy to je pěkný oříšek. My se však dnes žádným náročným technikáliím věnovat nebudeme. Některé potíže totiž můžete vyřešit sami.

23
Úno Proč návštěvníci vaše stránky brzy opouští a jak to změnit
Zdá se vám, že na váš web chodí příliš mnoho internetových cestovatelů – lidí, kteří stránku navštíví, ale záhy ji i opustí? To může značit, že je s vaším webem (z technického nebo designového hlediska) něco špatně. Pojďte se s námi podívat na nejčastější příčiny vysokého bounce ratu i na způsoby, jak na stránce zákazníky udržet co nejdéle.

16
ÚnoJak připravit plán k tvorbě webu aby splnil, nebo dokonce předčil vaše očekávání
Chcete si nechat vytvořit vlastní webové stránky či internetový obchod od profíků? To je skvělý krok pro získání nových zákazníků a ohromení těch stávajících. Web developer však není jasnovidec, a aby splnil veškerá vaše očekávání, budete mu muset prozradit svou představu. Kvalitní zadání je půlka úspěchu. Samotná tvorba už je pro odborníky hračka.

09
ÚnoNejdůležitější prvky při designu webu ...a na co si u nich dát pozor
Design každého webu se skládá z mnoha částí. Tím, že si na podstatných prvcích dáte opravdu záležet, můžete svou stránku nejen zkrášlit, ale zároveň i přímo zvýšit zisk. Celkový vzhled webu vaší značky má totiž obrovský dopad na dojem zákazníků. I malé drobnosti v designu mohou znamenat rozdíly mezi okouzlujícími a nudnými stránkami.

02
ÚnoSlovníček nejpoužívanějších online pojmů v marketingu
Před sto lety marketing spočíval v doporučování svých produktů co nejvíce lidem, vyvěšování plakátů a občasné reklamě v rádiu nebo novinách. Od té doby se toho však hodně změnilo. Přišly nové technologie, ve všech oborech se enormně zvýšila konkurence, a kvalitní reklama začala být čím dál tím důležitější.

26
LedProč na designu webu opravdu záleží a není radno jej podcenit
Ať už provozujete internetový obchod, nebo máte vlastní web jen pro prezentaci svého kamenné podniku, může vám moderní a propracovaný design stránek pomoct získat nové zákazníky – a nudný je zase odlákat. Pojďte se s námi podívat podrobněji na to, proč na webovém designu opravdu záleží.

19
LedPrestashop vs. Shoptet– jaká platforma pro tvorbu e-shopu je nejlepší?
Tvořit e-shop z ničeho jen za pomoci kódu je dnes už přežitek. Byť si takovým způsobem můžete vytvořit opravdu jakékoliv stránky. V následujících řádcích Vám představíme výhody a nevýhody dvou nejznámějších platforem a poradíme vám, jak si správně vybrat.

12
LedMá smysl mít na svém webu blog?
Máte e-shop nebo jinou webovou stránku, kde prezentujete své služby, a přemýšlíte, zda má smysl na ní přidávat blogové příspěvky? Mít na svém webu blog rozhodně smysl má. V následujících řádcích se podíváme na několik důvodů, proč tomu tak je, a poradíme vám, jak svůj blog správně spravovat.

05
LedJak v roce 2022 získat reklamní náskok před konkurencí
I když je v marketingu velmi těžké cokoliv předpovídat, určitě se vyplatí sledovat aktuální trendy a novinky. My jsme pro vás některé ty zásadní vybrali a pokusíme se je vám představit tak, abyste mohli do nového roku vstoupit s co nejlepšími konkurenčními výhodami.

22
Pro8 způsobů jak dostat web na lepší pozice v Googlu
Ať už máte blog nebo internetový obchod, velká část vašeho úspěchu závisí na tom, jak vysoko ve výsledcích vás zobrazují internetové vyhledávače typu Google nebo Seznam. Vaše umístění přitom ovlivňuje celá řada faktorů. Dobrá zpráva je, že většinu z nich si můžete sami vylepšit. Pojďme se podívat, jak se to dělá.

15
ProJak se tvoří propojení mezi zákazníkem a společností? Inspirujte se globálními značkami
Dobrý marketing je v dnešním světě základem k úspěchu jakékoliv společnosti. Ani ty největší světové značky se svými jedinečnými produkty by dnes nebyly tam, kde jsou, nebýt precizní komunikace se zákazníky. Pojďte se s námi podrobně podívat na to, jak tvoří reklamu takoví obři jako McDonald's, RedBull nebo Coca-Cola.

08
ProJSTE PŘIPRAVENI? OD LEDNA KONEC COOKIES.
Pokud na svém webu sledujete návštěvnost, dovolujete uživatelům zakládat si účty nebo třeba vlastníte e-shop, s největší pravděpodobností (aniž byste to třeba věděli) sbíráte soubory cookies. Od nového roku však budou pro tento proces platit nová striktní pravidla. Proto věnujte pozor následujícím řádkům, ať vás nic nepřekvapí. Čeští zákonodárci oficiálně…

13
LisOPTIMALIZACE OBRÁZKŮ PRO VYHLEDÁVÁNÍ
Díky obrázkům je váš obsah atraktivnější a poutavější, ale jejich používání je důležité i z hlediska SEO a přístupnosti webu. Obrázky Google (Google Images) je vyhledávací služba, která umožňuje uživatelům vyhledávat na internetu obrázky. Byla spuštěna v roce 2001. Významnou součástí optimalizace obrázků je správně vyplněný alternativní text obrázků, který vám…
16
ČecO PRODLUŽOVÁNÍ A ZKRACOVÁNÍ META DESCRIPTION
Nic není tak proměnlivého, jako některá doporučení pro optimalizace webových stránek (SEO). Ověřil jsem si to nedávno například v případě tvorby tzv. metapopisků (meta descriptions). Tato činnost obvykle nespadá do oblasti nazývané on-page faktory (to, co se nachází na dané webové stránce a může ovlivnit její umístění ve vyhledávačích). Důležité…
27
KvěFEJETON: SEO „V POHYBU A V POTU TVÁŘE“
Myslím si, že člověk má už nějak ve své přirozenosti zakódovanou touhu po hledání tajemství života, a totéž, řečeno s určitou nadsázkou, platí i pro hledání na internetu. Ti, kteří se v tomto prostředí chtějí se svými webovými stránkami prosadit a být vidět, chtějí nahlédnout do tajemství záhadných algoritmů…

21
LedVYHLEDÁVÁNÍ, SEO A SLOVESA
Ryan Jones začíná svůj článek „Why Search - and SEO - Is Important“ („Proč je vyhledávání - a SEO - důležité") těmito slovy: „V roce 2009 na jedné soukromé večeři pronesl Bill Gates řeč, v níž mimo jiné zazněl tento proslulý výrok: ‚Budoucnost vyhledávání patří slovesům.‘ Gates neměl na mysli slovní…
15
ProJAZYKOVÉ FUNKCE V REKLAMNÍCH TEXTECH
O tom, že slovo má zvláštní moc, se dozvídáme již ze starobylých textů („‚Budiž světlo.‘ A bylo světlo." Svitky od Mrtvého moře, cca 2. stol. př. n. l., nejstarší dosud nalezený výskyt performativní formule v židokřesťanské kultuře, viz Laurent Binet, Sedmá funkce jazyka, Argo, Praha 2017, s. 236). Slovem nejen…
10
ProO JAZYCE BEZ HRANIC
V předvánočním období se na trhu objevila popularizační kniha O jazyce bez hranic a další zajímavosti ze současného zkoumání češtiny (Nakladatelství Lidové noviny, Praha 2017). Připravil ji autorský kolektiv z Ústavu českého jazyka a teorie konunikace Filozofické fakulty UK: Robert Adam, Ivana Bozděchová, Robert Dittmann, Alena Andrlová Fidlerová, Jan Chromý, Petr…

05
Zář4 TIPY PRO ÚSPĚŠNÉ PSANÍ DIGITÁLNÍCH TEXTŮ
James Mathewson (1963-2019), uznávaný technický marketér ve společnosti IBM, který se specializoval na oblast vyhledávání, obsahový marketing a na SEO pro velké i malé firmy, publikoval v srpnu 2017 článek „4 tips for successful digital writing“, v němž uvádí několik praktických tipů pro tvorbu úspěšných textů v digitálním prostředí. První…
15
SrpSTAROVĚKÁ INSPIRACE PRO DNEŠNÍ COPYWRITERY
Může se tvůrce webového obsahu či copywriter (reklamní textař) inspirovat starověkým textem, jímž je Markovo evangelium, a něčemu se z něj přiučit? Markovo evangelium, které je součástí Nového zákona, je nejkratší ze všech čtyř kanonických evangelií (Matouš, Marek, Lukáš, Jan) a zároveň (podle mínění většiny badatelů) nejstarší z nich. Bylo…
17
ČenTEORIE RELEVANCE A WEBOVÝ OBSAH
Pojem relevance („závažnost, významnost, důležitost“) je jedním z ústředních pojmů v lingvistice, v různých teoriích textu, diskurzu, komunikace. Velký vliv získala teorie relevance, kterou zpracovali D. Sperber a D. Wilsonová ve své knize Relevance s podtitulem Communication and cognition (Oxford 1986; 2. vydání vyšlo v roce 1995). Principem relevance nazývají…
08
KvěKVALITNÍ OBSAH PODLE GOOGLU
Dnes už si nikdo nemůže stěžovat na nedostatek článků a podnětů k tvorbě kvalitního webového obsahu. Zmiňovat se o důležitosti obsahu v oblasti internetového marketingu je ostatně nošením dříví do lesa. Lidé hledají informace a především kvůli nim přicházejí na váš web. "Design je vstupní branou, která přivádí lidi k…

13
ÚnoBILL GATES: OBSAH JE KRÁL
Výrok „Obsah je král" (Content is King) pochází z článku, který v lednu 1996 napsal Bill Gates, spoluzakladatel společnosti Microsoft. Ve svém jasnozřivém textu předpověděl vzestup zájmu o obsah v době, kdy ještě neexistoval Google, WordPress, Facebook ani YouTube. „Je to obsah, od kterého očekávám, že vydělá na internetu…
13
ProAKTUALIZOVANÉ POKYNY PRO HODNOTITELE KVALITY VYHLEDÁVÁNÍ
Google poprvé v nezkrácené podobě zveřejnil své Pokyny pro hodnotitele kvality vyhledávání (Google Search Quality Rating Guidelines, 12. listopadu 2015). Jedná se o směrnice pro Search Quality evaluators („hodnotitele kvality vyhledávání“), kteří mají posuzovat stránky především podle jejich účelu, kvůli kterému byly vytvořeny (v dokumentu se pro tyto posuzovatele používá zkrácené…
01
DubO ZPŮSOBECH VYHLEDÁVÁNÍ NA INTERNETU (1. ČÁST)
Vyhledávání je činnost, jejímž cílem je za pomoci správné volby a kombinace klíčových slov najít požadované informace. Fulltextové vyhledávání vyhledává informace v plných textech dokumentů (v obsahu stránek), které jsou dostupné na internetu. Tři základní způsoby dotazování Navigační: Prvořadým záměrem je dostat se na konkrétní webovou stránku. Informační: Úmyslem je…
19
ČecMETA DESCRIPTION - JEHO FUNKCE A ÚČEL
„Ještě před samotnou koupí knihy si lidé chtějí udělat základní představu o tom, jakou četbou stráví několik hodin. Podívají se na stručný obsah, předmluvu, nebo dokonce na prolog, aby získali představu, zda se jim vybraná kniha bude líbit, nebo ne. Úryvky ve výsledcích vyhledávání mají hodně podobnou funkci. Pomáhají nám…
14
ČecSTANDARDY PODKLADŮ
Každý kdo kdy spolupracoval s nějakou reklamní či marketingovou agenturou, musel zaslat k požadovaným činnostem a pracím nějaké podklady. Jedná se převážně o fotografie, texty, grafiku, apod. Málokdo ale ví, že zasílané podklady by měly splňovat určité standardy. Pokud tyto standardy splňují, je práce s podklady jednodušší, přehlednější a rychlejší.…
08
ČenZÁKLADNÍ KRITÉRIA PRO TVORBU HODNOTNÉHO OBSAHU
Ahava Leibtag, vedoucí společnosti Aha Media Group a autorka úspěšné knihy The Digital Crown: Winning at Content on the Web, vytvořila užitečný seznam bodů, které vám pomohou při vytváření přínosného obsahu. Pět hlavních kritérií pro tvorbu obsahu: Nalezitelnost: Je váš obsah pro uživatele dostupný? Vyplnili jste správně metadata, nadpis 1. úrovně…
24
KvěKOMUNIKAČNÍ MAXIMY - PRAVIDLA SMYSLUPLNÉ KOMUNIKACE
Úspěšnost naší komunikace závisí na tom, nakolik dokážeme efektivně předat informace, na kterých nám záleží. V této souvislosti se mluví o tzv. principu kooperace. Akt komunikace závisí na oboustranném očekávání spolupráce mezi mluvčím a posluchačem, na jejich snaze o vzájemné pochopení myšlenek a záměrů. Tato spolupráce je základním předpokladem racionální…
01
KvěTITULEK STRÁNKY - ZÁKLADNÍ DOPORUČENÍ PRO JEHO TVORBU
Titulek je z hlediska SEO nejdůležitější prvek na webové stránce. Zobrazuje se v horní liště webového prohlížeče a také je textem odkazu, na který se kliká na stránce s výsledky vyhledávání. Příklad: V knížce Jak napsat odborný text se sice píše o titulku vědeckého textu, ale to, co je zde…
19
DubAIDA - POZORNOST, ZÁJEM, TOUHA, AKCE
Chceme-li na Internetu úspěšně prezentovat své produkty či nabízené služby, musíme uživatele zaujmout natolik, že se stane naším zákazníkem. Obsah by mu měl poskytnout dostatek informací nejen před vlastním rozhodnutím o koupi, ale i pro fázi ověřování a vlastního nákupu. Stupňové působení propagace Reklama je účelově orientovaný proces. Vedle záměrnosti…
03
DubO ZPŮSOBECH VYHLEDÁVÁNÍ NA INTERNETU (2. ČÁST)
V předchozím článku O způsobech vyhledávání na internetu jsme vás seznámili s navigačním vyhledáváním a nyní se podíváme na zbývající dvazpůsoby vyhledávání v online prostředí. Informační dotazování Jedná se o nejpoužívanější způsob dotazování. Dotazující hledá informaci o určité věci či ho zajímá podrobnější pojednání o nějakém zajímavém tématu. Potřebuje si…
22
LedDŮLEŽITÁ NOVINKA V REKLAMNÍM SYSTÉMU SKLIK: RETARGETING
Na sklonku loňského roku Sklik oznámil, že v uzavřeném beta testu zkouší novou funkci Sklik Retargeting. Po důkladném testování se rozhodl Retargeting spustit dnešním dnem pro všechny své inzerenty. Co je Retargeting? Retargeting je funkce systému Sklik určená k oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Jak to funguje? Na…