Najděte správná klíčová slova pro svůj web a využijte je na maximum

Publikováno: Dub 12, 2022

Každý web by měl mít vytyčené nějaké pojmy a fráze, které se na něm často objevují a mají spojitost s jeho zaměřením. Těm se říká klíčová slova a jejich používání napříč vaší stránkou hraje významnou roli v optimalizaci pro webové vyhledávače.

Najděte správná klíčová slova pro svůj web a využijte je na maximum

Úplně na začátku je potřeba si uvědomit, že klíčová slova nejsou všechno. Vaši pozici ve výsledcích vyhledávačů ovlivňuje celá řada dalších SEO faktorů. Dokážou ale Googlu, Seznamu nebo dalším nástrojům alespoň částečně pomoct si vaši stránku zařadit a zobrazovat ji při relevantních dotazech.

Jaké jsou druhy klíčových slov?

Předtím, než se vrhneme na hledání konkrétních pojmů a frází, si klíčová slova rozdělíme do dvou základních skupin.

  • Krátká klíčová slova – Jde o obecné dotazy, většinou jedno slovo či krátké slovní spojení. Patří sem například pojmy jako „boty“, „hračky“, „auto bazar“, „tenisová raketa“ Ty mají velký objem vyhledávání, což může znít lákavě. Problém je v tom, že s nimi pracují tisícovky nejrůznějších webů, tudíž zde existuje velká konkurence a může být velmi náročné vytvořit stránky, které by se při dotazech na takové obecné pojmy zobrazovaly na předních pozicích.
  • Dlouhá (long-tail) klíčová slova – To jsou, jak už název napovídá, delší a konkrétnější fráze typu „levné modré kopačky pro děti“, „nejlepší burger v Brně“ Ty vyhledává mnohem méně lidí, proto máte s jejich použitím větší šanci umístit se na vyšších pozicích.

Jak najít klíčová slova pro svůj web?

Vašim cílem by tedy mělo být najít a používat co nejvíce klíčových slov s co největším počtem vyhledávání a zároveň co nejmenší konkurencí. To se ale snadněji řekne, než provede. Jak to tedy udělat?

Úplným základem při hledání ideálních klíčových slov je vypsat si důležité pojmy a fráze spojené s vaší společností a nabízenými produkty. Pokud máte například obchod s cenově dostupným nábytkem, mohou se hodit obecná klíčová slova jako třeba „kvalitní nábytek“ nebo „levná skříň“, ale i konkrétnější pojmy, například „dřevěná dvojlůžková postel“ apod.

S hledáním správných klíčových slov vám pak skvěle pomůže nástroj Google Keyword Planner. Ten vaši stránku prohledá, porovná ji s jinými podobnými weby a doporučí další klíčová slova, která se pojí s výrazy, jež často hledají právě vaši potenciální zákazníci. Zároveň vám k nim dodá užitečná data, jako je například konkurence nebo porovnání popularity s jinými pojmy.

Info: Google Keyword Planner je užitečný nástroj k použití zdarma. Je ale určen primárně pro tvorbu PPC kampaní na Googlu, kde občas bývají potřeba trochu odlišné výrazy než klíčová slova na webu, která mají za úkol získat návštěvníky z organického vyhledávání.

Jak používat klíčová slova?

Jak jsme psali již výše, klíčová slova slouží zejména k tomu, aby různým algoritmům (zejména těch u webových vyhledávačů) pomohly vaši stránku správně zařadit, díky čemuž se pak bude zobrazovat uživatelům, kteří hledají služby nebo produkty, které jim můžete právě vy nabídnout.

Klíčová slova by se tedy měla nacházet napříč vaším webem, zejména pak v různých článcích nebo popiscích. Zároveň jsou základním stavebním prvkem pro tvorbu PPC reklam. Rozhodně ale nedávejte všechna vaše klíčová slova na každou stránku.

Rozdělte si je do menších podskupin. U e-shopu s nábytkem by to mohly být třeba kategorie jako „postele“, „židle“, „zahradní nábytek“ apod. Ke každé skupině pak přiřaďte takové pojmy a fráze, které se s ní pojí. V praxi to pak funguje tak, že například do popisu kategorie se zahradními židlemi umístíte kromě pojmů a frází souvisejících přímo s nimi („jak vybrat zahradní židle“, „kovové zahradní židle“ apod.) i odkazy na jiné kusy zahradního nábytku. Díky tomu si šplhnete nejen u vyhledávačů, ale zároveň zákazníkům ukážete přímou cestu k dalšímu zboží, o které by mohli mít pravděpodobně také zájem.

Při psaní článků je pak důležité používat klíčová slova související s daným tématem v nadpisech. Nezapomínejte ale ani na jejich umisťování do meta popisů, URL, alt textů u obrázků a odkazy na jiné stránky vkládejte do slov nebo spojení souvisejících s nimi (například takto: tvorba webových stránek).

Vždy ale myslete na to, že nejdůležitější je čitelnost a výpovědní hodnota pro čtenáře – bez té vás žádná klíčová slova nezachrání. Obecně platí, že by klíčová slova měla v článcích zastupovat přibližně 1-2 % všech slov, tedy zhruba 1-2 pojmy na každých 100 slov.

Pokud potřebujete s klíčovými slovy, nebo čímkoliv jiným, co se online marketingu týká, poradit, neváhejte se na nás obrátit. Rádi se s vámi setkáme či zavoláme, podíváme se na váš projekt, vše prodiskutujeme, navrhneme konkrétní řešení a následně ho i rádi uvedeme do provozu – od vývoje webu přes tvorbu designu třeba až po reklamu na sociálních sítích. Společně vám pomůžeme vyrůst.

Využíváme soubory cookies, můžeme tak webové stránky neustále zlepšovat pro vaši spokojenost. Děkujeme že souhlasíte. Více zde.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies