8 způsobů jak dostat web na lepší pozice v Googlu

Published: Dec 22, 2021

Ať už máte blog nebo internetový obchod, velká část vašeho úspěchu závisí na tom, jak vysoko ve výsledcích vás zobrazují internetové vyhledávače typu Google nebo Seznam. Vaše umístění přitom ovlivňuje celá řada faktorů. Dobrá zpráva je, že většinu z nich si můžete sami vylepšit. Pojďme se podívat, jak se to dělá.

Přizpůsobování svého webu tak, aby jej internetové vyhledávače měly rádi a ve výsledcích uživatelů vás zobrazovaly co nejvýše, se říká Search Engine Optimalization (zkráceně SEO). Čím lepší SEO, tím výše se bude váš web zobrazovat lidem, kteří třeba na Googlu zadají do vyhledávání nějaké klíčové slovo, které se s vaší stránkou pojí.

Tento proces však ovlivňuje více jak 200 různých faktorů, z nichž o velké části nemá většina uživatelů nejmenší tušení. Jaké jsou tedy ty nejdůležitější vlastnosti, na které byste se měli při SEO zaměřit?

Description of image

1) Vytvořte skvělý web

Jedním z nejdůležitějších parametrů, podle kterých vyhledávače výsledky řadí, je průměrná doba návštěvy, míra prokliku a celkově to, jak lidé s vaší stránkou interagují. Když zaujme a lidé na ni budou trávit dost času, přicházet na ni i jinak než jen skrze vyhledávače, proklikávat se na jiné weby atd., budete mít náskok i na Googlu. Takže základem je zajímavý a originální web. Pokud máte splněno, můžete se pustit do dalších kroků.

2) Vymezte si klíčová slova

Z velké části se SEO vlastně točí jen okolo psaní kvalitních textů. Webové vyhledávače totiž používají umělou inteligenci k tomu, aby při dotazu na určité klíčové slovo (př. „Jak vybrat myčku“ nebo „Levné pojištění auta“ atd.) našla ten nejrelevantnější výsledek. Dělá to tak, že během sekundy pročte obsah všech webů, které takové nebo podobné fráze obsahují, a poté je seřadí tak, aby nejvýše byly ty stránky, které se k danému dotazu hodí nejvíce.

Abyste se dostali co nejvýše, je potřeba, aby měl vyhledávač jistotu, že se opravdu tomu, či onomu tématu věnujete. Zkuste si tedy vymezit několik (třeba deset) pojmů, které se zaměřením vaší stránky souvisí. Když například prodáváte nemovitosti, hodí se něco ve stylu „prodej nemovitostí“, „realitní makléř“, „dům levně“ apod. Prostě něco, co by vaši potenciální zákazníci mohli hledat. Tyto pojmy pak zkuste do svých textů na stránce co nejvíce implementovat. Tím si bude Google jistý, že se danému tématu opravdu věnujete.

Tip: Dejte si však pozor na to, abyste nepsali jak roboti jen kvůli tomu, aby váš web co nejčastěji obsahoval to, či ono slovo. Myslete na to, že přednost má vždy přínos a čtenost pro uživatele.

3) Nezapomeňte na blog s kvalitním obsahem

Každý web by měl mít nějaký blog, kde návštěvníci najdou poučné a zajímavé články o tématu, kterému se stránka věnuje. Nejenže uděláte službu pro své návštěvníky, ale zároveň si pomůžete v očích vyhledávačů. Ty se totiž při řazení mj. rozhodují i podle velikosti webů (počtu příspěvků a podstránek).

Díky blogu s tematickými příspěvky se tak váš web stane pro vyhledávače v daném tématu relevantnější. Opět však záleží i na tom, kolik času na něm návštěvníci průměrně stráví a jak s ním interagují. Takže i když je potřeba v příspěvcích používat správná klíčová slova, čtenost a výpovědní hodnota pro čtenáře musí být vždy nejpřednější. Skrze blog můžete navíc na svůj web nalákat i návštěvníky, kteří by na vaše stránky třeba jinak ani nezavítali.

4) Dostaňte svůj web na jiné weby

To, že nějaká externí webová stránka odkazuje na tu vaši, Googlu dává najevo, že jste nějakým způsobem důvěryhodní. Pokud třeba někdo do svého článku přidá link na váš web, zvyšuje tím SEO úroveň vašeho webu. Takovým referencím na webech třetích stran se říká zpětné odkazy a hned po kvalitním obsahu jsou považovány za jeden z nejdůležitějších SEO faktorů.

5) Nezapomeňte na popisy obrázků

Dalším důležitým prvkem, na který nesmíme zapomínat, jsou obrázky. Ty tvoří podstatnou část našich stránek. Můžou vám ale pomoct i s lepším SEO. Zatím však Google není tak inteligentní (byť se tomu blíží), aby se stoprocentní jistotou rozeznal, co se na tom či onom obrázku nachází. Vy mu v tom však můžete pomoct.

U každého obrázku byste proto měli vyplnit tzv. alternativní text. Ten by měl jasně a stručně (zhruba do 125 znaků) popsat, co se na snímku nachází. To je další z parametrů, který vašemu webu přidá na relevantnosti a vyhledávače si vás díky nim oblíbí ještě o něco více.

6) Optimalizujte rychlost načítání

Až doteď jsme se zaměřovali na to, jak získat vyšší pozici ve vyhledávačích pomocí optimalizace textů na webu. Důležitou roli v SEO má ale i správné technické zařízení. Tím prvním je rychlost načítání stránky. Ideálně by se stránka měla načíst do 3 sekund. Rychlost načítání si můžete změřit pomocí některého z dostupných online nástrojů pro měření rychlosti webu.

Pokud se vaše stránka načítá pomaleji, je potřeba ji nějakým způsobem předělat. Zkomprimovat velké soubory, obrázky a další věci, které se načítají dlouho. Výhody rychlého načítání jsou totiž hned dvě. Nejenže vás Google zařadí ve svých výsledcích výše, ale i samotní zákazníci zůstanou na webu spíš, když se načte rychle.

7) Nepodceňujte bezpečnost stránky

Stejně důležité jako rychlost načítání stránky je ji její zabezpečení. Tím nejzákladnějším, co můžete pro svou bezpečnost a zároveň zlepšení pozice v SEO udělat, je zřízení SSL certifikátu. Díky tomu máte v řádku webové adresy zelený zámeček nebo zkratku HTTPS, což znamená, že je připojení k vaší stránce bezpečné. Bez něj byste se snažili prorazit na Googlu jen těžko.

SSL certifikát si můžete zařídit zdarma skrz některou z mnoha externích aplikací. Většinou jej však nabízejí i přímo poskytovatelé, od kterých máte pronajatou svou doménu. Nejenže je HTTPS šifrování velmi důležitým SEO prvkem, ale zároveň je díky němu vaše stránka mnohem bezpečnější.

8) Bez responzivního webu dnes už ani ránu

Třetici technických parametrů, které ovlivňují SEO úroveň vašeho webu nejvíce, uzavírá responzivita neboli schopnost přizpůsobit se různým rozměrům a zařízením. V době, kdy plyne více jak 54 % veškerého internetového provozu skrze mobilní zařízení, jste bez responzivního designu téměř jistě odsouzeni k neúspěchu.

Díky responzivnímu designu bude váš web bude vypadat skvěle na mobilech, tabletech i počítačových monitorech a zároveň to dá vyhledávačům další známku toho, že by právě vaši stránku měly zobrazovat navrchu. Protože je skvělá.

Pokud vaše stránka responzivní není a sami si moc nevíte jak to změnit, zkuste design webu svěřit zkušené agentuře. V dnešní době již nejde o žádné závratné investice. Rádi s Vámi vše detailně prodiskutujeme a kromě designu vám pomůžeme i se vším ostatním, co se SEO týká.

We use cookies that help us. We will be happy if you agree with them. Detailed information can be found on this page.

Set up

I agreeAdjust settingsRefuse

Close setting cokies

Open setting cokies