Proč je obsahový marketing tak důležitý?

Publikováno: Dub 19, 2022

Články, videa, fotografie nebo infografiky. Tyto i další prvky jsou součástí tzv. obsahové marketingu – velmi účinného reklamního nástroje. Zajímá vás v čem taková forma propagace spočívá a zda má nějaký opravdový význam? Pojďme to zjistit.

Proč je obsahový marketing tak důležitý?

Cílem obsahového marketingu je potenciální zákazníky zaujmout zejména nepřímo. Tím, že na svém blogu zveřejníte zajímavý článek nebo vytvoříte poučné video z oboru, ve kterém se pohybujete, vás mohou lidé najít, aniž by o vaší společnosti měli do té doby nejmenší tušení. Když jim nabídnete přínosný obsah, oblíbí si vás a v budoucnu, nebo klidně rovnou se stanou vašimi zákazníky.

Opravdu obsahový marketing funguje?

Podle výzkumu společnosti HubSpot investuje do tvorby obsahu pro svou značku zhruba 82 % marketérů. Lze tedy konstatovat, že je tato strategie poměrně populární. Jenže proč tomu tak je?

Velkou výhodou obsahového marketingu je, že v podstatě nepotřebujete žádný reklamní prostor. Veškeré příspěvky můžete přidávat na svůj vlastní web nebo na některou bezplatnou platformu (YouTube, LinkedIn apod.). Obsahový marketing přivádí oproti externím reklamám až 3krát více potenciálních zákazníků a přitom stojí průměrně o 62 % méně. To už jsou poměrně zajímavá čísla.

Mezi nejčastější cíle obsahového marketingu patří zvýšení prodejů, zlepšení vztahů se zákazníky a zvýšení povědomí o značce. Nejde tedy o přímé vybízení k nákupu, ale spíše o zlepšení své pozice u potenciálních zákazníků.

Nejoblíbenější formy obsahového marketingu

Stále oblíbenějším způsobem obsahového marketingu je například blog na vlastním webu. Pravidelné přidávání přínosných článků má hned několik výhod.

  • Zlepšení vztahů se stávajícími zákazníky – Díky článkům se od vás třeba naučí něco nového, což je benefit, za který se vám rádi odvděčí loajalitou a dobrými recenzemi, ať už na internetu, či mezi známými.
  • Nalákání nových zákazníků – Představte si, že vlastníte třeba malý e-shop s nářadím a na blogu vydáte například návod na to, jak si svépomocí vyměnit umyvadlovou baterii. Díky návodu se na váš web mohou dostat lidé, kteří s tímto problémem potřebují pomoct, ale doposud o vás nikdy neslyšeli. Nyní už vás znají a pokud jim dobře poradíte, třeba k vám při dalších potížích zavítají znovu.
  • Vyšší pozice ve vyhledávačích – Algoritmy webových vyhledávačů jako Google či Seznam preferují aktivnější weby. Pravidelné přidávání nového obsahu zlepší vaši SEO úroveň, díky čemuž na vaše stránky skrze vyhledávání připutuje více lidí – a to úplně zdarma.

Vůbec nejpopulárnější formou obsahového marketingu je v současné době video. Až 69 % zákazníků totiž nejradši získá informace o dané společností či produktu právě přes krátkou audiovizuální nahrávku. Ta může být umístěna na hlavní stránce, nebo na kanále vaší značky, kam můžete pravidelně přidávat i další poučná videa – třeba s návody z oboru nebo ukázky produktů.

Mezi další možnosti obsahového marketingu patří například infografiky, e-knihy nebo v případě služeb třeba případové studie. Pro každou značku se hodí trochu jiná strategie. Proto je při obsahovém marketingu potřeba sledovat RoI (návratnost investice) z každé formy a poté svou snahu soustředit tam, kde se to vyplatí nejvíce. Rozhodně však doporučujeme neustrnout jen na jednom kanále, ale snažit se používat alespoň dvě nebo tři různé formy.

Doufáme, že jsme vám pomohli obsahový marketing, jeho význam a formy pochopit. Pokud jste se ještě do tvorby žádného originálního obsahu pro svou značku nepustili, je čas. Jestli nevíte jak konkrétně na to, my vám rádi pomůžeme. V Blue System jsme během 19 let dopomohli k úspěchu již stovkám projektů – a ten váš může být další.

Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies