Využijte potenciál LinkedInu naplno a zaujměte nové zákazníky

Na světě dnes existují stovky nejrůznějších sociálních sítí. Mezi nejpoužívanější se ale dlouhodobě řadí Instagram a Facebook. Při tvoření B2B reklamních kampaní se však často opomíjí jiná velmi užitečná platforma – LinkedIn. Pojďte se s námi podívat, jak s ní můžete ve své marketingové strategii pracovat a jednoduše s její pomocí nalákat nové zákazníky.

Na LinkedInu se schází zaměstnanci a zaměstnavatelé z celého světa. Celkově je zde zaregistrováno přes 740 milionů uživatelů a zhruba 55 milionů společností. Při hledání nového skladníka nebo brigádníka na sbírání jahod tu (nejspíš) příliš úspěšní nebudete. Marketéry, IT specialisty, právníky, nadšenými podnikateli nebo špičkovými manažery se to tu hemží. A část z nich dost možná hledá právě váš produkt.

Výhody LinkedInu a jak z něj vytěžit maximum

Facebook i Instagram jsou oproti LinkedInu bezpochyby větší sociální sítě. Jenže jsou přeplněny obrovským spektrem lidí z nejrůznějších sociálních skupin. Většina sem přitom chodí stále zejména za účelem zábavy nebo komunikace s přáteli a rodinou. LinkedIn má oproti tomu mnohem specifičtější uživatelskou základnu.

Většina lidí používá LinkedIn s jasnými cíli – najít zaměstnavatele, či zaměstnance, dozvědět se novinky z oboru, seznámit se s inspirativními osobnostmi nebo objevit nové značky a produkty. Příliš mnoho teenagerů nebo lidí hledajících vtipná kočičí videa tu nenajdete.

LinkedIn většinou využívají lidé, které jejich práce zajímá, rádi se učí nové věc, často mají ve firmách důležité pozice, případně jsou sami jejich majitelé. A právě proto je LinkedIn patrně nejlepší platforma pro B2B marketing. Jaké jsou tedy konkrétní nástroje, kterými zde můžete potenciální zákazníky oslovit?

Pravidelný obsah

Tím prvním, co musíte k získání slávy na LinkedInu udělat, je založení a vyplnění profilu (při tom se můžete řídit podle nápovědy, která vám poradí, jaké všechny údaje ještě můžete doplnit, aby byl váš profil co nejatraktivnější). To však zdaleka nestačí. Abyste někoho opravdu zaujali, je potřeba zde pravidelně přidávat zajímavý a relevantní obsah.

Zkuste třeba párkrát do týdne sdílet nějaké novinky z oboru, videa nebo infografiku se zajímavými informacemi. Inspirovat se můžete třeba námi. Na LinkedInu BlueSystemu například pravidelně vydáváme krátké odstavce s poučnými marketingovými tipy a statistikami. Kromě krátkých příspěvků však můžete přímo na LinkedInu sdílet i obsáhlejší a podrobnější články. Zkuste i vy sdílet užitečné znalosti, které by mohly vaše potenciální zákazníky zajímat. Uvidíte, že se vám odvděčí.

Na LinkedInu jsou taktéž populární různé motivační a poučné příběhy. Při postování je pak důležitá zejména konzistentnost. Vydávejte pravidelně (třeba každé úterý a pátek), ale nepřežeňte to, ať sledující neotrávíte. Ideální frekvence je zhruba 2-4 příspěvky za týden. Takovým přístupem si vás oblíbí nejen uživatelé, ale i algoritmus platformy, který pak bude vaše posty zobrazovat více a výše.

Relevantní hashtagy

S předchozím bodem se pojí další silná marketingová zbraň. Hashtagy můžeme používat napříč sociálními sítěmi. Když vložíte do příspěvku symbol # a nějaké klíčové slovo (např. #marketing), lidé se skrz něj mohou prokliknout na stránku s dalšími posty obsahující ten stejný hashtag. Čtenáři díky nim mohou rychle najít obsah s tématem, které je zajímá, a vy zase získáte nové čtenáře – vítězná situace pro všechny.

Hashtagy se na LinkedInu většinou používají na konci příspěvku nebo komentáře. Můžete je však přidat i do popisu svého profilu. Skrz takový # se sice k dalším profilům uživatel nedostane, hned ale bude mít lepší představu o tom, co jste zač, čemu se věnujete, a LinkedIn algoritmus si vás zas lépe zařadí, díky čemuž vás bude doporučovat relevantním uživatelům.

Za symbolem # by se mělo nacházet nějaké klíčové slovo související s vaší značkou a daným příspěvkem. Například k obrázku s investičními tipy by se tedy hodilo něco jako #investing, #finance, #investovani, #bussines apod. Jednotlivé hashtagy pište bez mezer a pro co největší dosah je lepší nepoužívat diakritiku.

Tip: Pro inspiraci si můžete vybrat jedno hlavní klíčové slovo, to zadat vyhledávacího pole LinkedInu a ve výsledcích hledat úplně dole. Tím se vám zobrazí výčet slov a frází, které často hledají lidé, jež zároveň vyhledávají vámi zadaný výraz.

Interakce s ostatními uživateli

Jedna věc je přidávat vlastní obsah. Svou značku můžete podpořit ale i komunikací s ostatními uživateli. Nezapomeňte tedy sledovat podobné osobnosti a společnosti. Reagujte na jejich příspěvky, sdílejte je a hlavně komentujte. Tím si vás všimnou i čtenáři, kteří vás zatím nesledují. Když se jim ale vaše reakce zalíbí, můžete je nalákat i k sobě.

Skvělou cestou je i členství v různých tematických skupinách. Pokud žádné neznáte, opět stačí do vyhledávání zadat klíčové slovo, a najít některé, jež vypadají zajímavě. Nejenže můžete přidáváním obsahu do nich získat nové sledující z řad jiných členů skupiny, ale třeba se něco nového dozvíte i vy sami.

Rozesílání newsletterů

Nedávno LinkedIn představil na své sociální síti novou funkci – newslettery. Jde o jednoduchý nástroj, který můžete využívat podobně jako třeba newslettery prostřednictvím mailu, zejména tedy ke sdílení novinek z oboru. Stačí jednou za týden sepsat několik krátkých odstavců o tom, co se za poslední dny událo, jaké jsou vaše pocity z toho atd. Když newsletter odešlete, přijde všem jeho odběratelům upozornění a váš příspěvek. Začněte tedy nějaký pravidelný newsletter tvořit a vyzvěte své sledující, ať se k němu přihlásí.

Největší ohlas získáte pravidelným sdílením konkrétních a přínosných informací v lehce stravitelné formě. Příliš odborný a formální obsah, nebo naopak obecný popis něčeho, co už každý ví, pravděpodobně velký úspěch nesklidí. Pokud nevíte, jak newsletter pojmout, doporučujeme najít jiné autory z oboru a pokusit se inspirovat.

Newslettery jsou však zatím dostupné pouze v autorském módu. O získání přístupu k tvorbě newsletterů si můžete přečíst v oficiální nápovědě LinkedIn.

Doufáme, že nyní již máte lepší představu o síle LinkedInu a dostatečné znalosti k tomu, abyste zde mohli zabodovat. Pokud vás zajímá cokoliv dalšího ohledně marketingu, nebojte se nás kontaktovat, případně zavítat na náš blog, kam přidáváme nové poučné příspěvky ze světa online reklamy každý týden.

Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies