Nejčastější mýty o marketingu na sociálních sítích

Online marketing je v dnešní době základem téměř každé reklamní kampaně a sociální sítě jsou jeho nedílnou součástí. Facebook či Instagram používají v Česku i na Slovensku miliony lidí a byla by škoda je k propagaci své značky nevyužít. Bohužel se k nim váže celá řada omylů, jimž stále mnoho marketérů propadá. Rozhodli jsme se proto některé mýty o online marketingu na sociálních sítích vyvrátit.

Nefunguje vaše reklama na Instagramu tak, jak byste si přáli? Nebo teprve sbíráte rady pro start kampaně na sociálních sítích? Často pomýlené představy o social media marketingu mohou i vám uškodit kdykoliv. Nedejte na stereotypy a obecná přesvědčení, ale pojďte se s námi podívat na to, jak je to s reklamami na sociálních sítích doopravdy.

Reklama na sociálních sítích není jen o konverzích

Myšlenka, že když se z vašeho sledující nestane platící zákazník, tak byste se o něj neměli vůbec zajímat, zní možná na první poslech z podnikatelského hlediska logicky. Ve skutečnosti je ale naprosto špatná. Reklama na Facebooku může samozřejmě přímo nalákat uživatele k prokliku na váš e-shop a následné koupi. Není to ale jejím jediným cílem.

Každý reálný fanoušek je dobrý – i když u vás nenakoupí. Kvalitní profil na sociálních sítích rozšíří povědomí o vaší značce a zlepší vaši brand image či věrohodnost. Tím, že vás fanoušci budou sdílet (například při různých soutěžích), se navíc dostanete k jejich sledujícím a zároveň si vylepšíte SEO úroveň svého profilu i webu.

Není nutné připojit se na všechny platformy světa

Už dávno nežijeme v době jediné sociální sítě. Naopak, dnes si pro komunikaci a sdílení či prohlížení příspěvků může kdokoliv vybrat ze stovek nejrůznějších platforem. LinkedIn, TikTok, Snapchat, Pinterest, Twitter, Instagram, či Facebook jsou jen malým výběrem. To však neznamená, že byste hned měli na každou z nich naskočit a utratit v ní veškerý svůj čas i peníze.

Některé značky zaznamenávají úspěch na jedné sociální síti, ale na druhé tolik populární nejsou, nebo zde třeba ani žádný profil nemají. Různé platformy se prostě hodí pro různé typy podnikání a různé cílové skupiny. Zkuste své značce vytvořit profil na víceru platforem. Řiďte se daty, a ne emocemi.

Sledujte, kde se vám daří, a tam zaměřte svou pozornost. Zejména u malých společností je zbytečné plýtvat čas a finance tam, kde se nedostávají žádné výsledky. Na těch platformách, kde se vám příliš nedaří, můžete třeba jen sdílet obsah ze svého webu nebo profil využívat pouze pro přímou komunikaci se zákazníky, případně jej prostě smazat – doženete to jinde.

Nemusíte přidávat jen příspěvky spojené s vašimi produkty

Vždy, když na svých sociálních sítích něco sdílíte, je potřeba mít na paměti svou cílovou skupinu. Za každou společností ale stojí obyčejní lidé – podobní jako její zákazníci. Nebojte se tedy občas třeba do příběhu na Instagramu či Facebooku přidat něco osobnějšího, například postoje firmy k určitým událostem, vtipné snímky zaměstnanců, memy apod. Lidský přístup se vyplácí.

Sociální sítě nepoužívají jen mlaďáci

Sociální sítě už dávno nejsou pouze doménou puberťáků sdílejících zážitky ze školy a vtipná videa kočiček. Ve skutečnosti již dnes některým platformám dominují mileniálové, příslušníci generace X, nebo dokonce tzv. baby boomeři (lidé narození mezi lety 1944-64).

Ve Spojených státech je například zhruba 55 % všech uživatelů Facebooku starší 35 let. Asi 40 % uživatelům internetu je přitom mezi 46 a 55 lety. Každá sociální síť má samozřejmě jiné demografické rozložení (lidé na LinkedInu jsou například v průměru starší než uživatelé TikToku). Rozhodně si dnes ale na komunikačních platformách najde svou cílovou skupinu každý.

Úspěšná reklama na sociálních sítích nejspíš nebude úplně zdarma

Ano, na téměř každé sociální síti si může kdokoliv založit profil zdarma. Spoléhat jen na organický přísun návštěvníků může být ošemetné. Placená reklama na Facebooku či Instagramu však naštěstí nemusí stát majlant, a přesto dokáže být velmi efektivní.

Placené reklamy na sociálních sítích jsou jedním z nejvyužívanějších nástrojů online marketingu. Jejich výhodou je zejména velmi lehká přizpůsobitelnost (například rozpočtu či požadovanému výsledku) a přesné zacílení cílové skupiny. Pokud tedy chcete v dnešním konkurenčním prostředí vyčnít a opravdu skrz své profily na sociálních sítích zaujmout nové zákazníky, je alespoň nějaká investice do placených reklam téměř nutností.

Pokud vám přesto reklama na sociálních sítích nefunguje tak, jak byste si představovali, nebo byste své zákazníky rádi okouzlili něčím novým, obraťte se na nás. V Blue Systemu s vámi rádi cokoliv prodiskutujeme, navrhneme možná řešení a nakonec vše uvedeme do provozu. S námi mezi konkurencí prostě zazáříte.

Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies