Jak uspět na Instagramu v roce 2022?

Publikováno: Kvě 11, 2022

Sociální sítě jsou pro jakoukoliv společnost v současnosti jedním z nejsilnějších marketingových nástrojů. S poměrně malým úsilím z nich lze vytěžit obrovské přínosy pro svou značku – ať už jde o přímé zvýšení prodejů nebo o podporu firemní identity. Abyste se ale těchto výsledků dočkali, je potřeba vzít vše za správný konec. My vám dnes poradíme, jak se v roce 2022 tvoří úspěšná reklama na Instagramu.

Jak uspět na Instagramu v roce 2022?

Instagram společnosti je dnes pro úspěšný online marketing téměřnutností. Přitom to není žádná věda. Nejprve si stačí založit profil a aktivovat si firemní účet. Poté už se jen stačí držet následujících bodů.

Vytyčte si cílovou skupinu

Instagram používají v České republice téměř 3 miliony uživatelů – tedy skoro každý třetí obyvatel. Zatímco mezi mladými je Instagram čím dál populárnější, u starších stále vede Facebook.

Lidé starší 45 let dnes tvoří pouze asi 11 % všech uživatelů Instagramu v Česku. Občané nad 55 let už jen 3,8 %. Naopak nejpočetnější skupinou jsou u nás mlaďáci ve věku 18-24 let. Ti sami o sobě v tuzemsku představují zhruba 31,4 % všech instagramových uživatelů. Zajímavé je i to, že je u nás Instagram populárnější u žen (54,3 % oproti 45,7 % u mužů).

Pokud je tedy vaše cílová skupina spíše starší, možná bude lepší soustředit se na jiné sociální sítě, jako je například LinkedIn nebo Facebook. Tím, že si profil na Instagramu založíte, ale určitě nikdy nic nezkazíte. Jestli máte cílovku určenou, můžeme jít dále.

Správný obsah…

Ještě před tím, než svou kampaň na Instagramu naplno rozjedete, je dobré si kromě cílové skupiny říct i to, čeho byste zde chtěli vlastně dosáhnout.

Pro zlepšení povědomí o značce a získání nových fanoušků je ideální přidávat zajímavé novinky a informace z oboru. Pro to si můžete nechat vytvořit jednotnou grafiku, do které stačí vždy jen vložit text, případně upravit barvy, aby se od sebe jednotlivé příspěvky alespoň částečně vizuálně lišily.

To pak můžete prokládat příspěvky (videi či fotkami) ze zákulisí své společnosti. Pokud vám jde hlavně o zvýšení prodejů, můžete Instagram využít k prezentaci svých produktů a oznamování novinek v sortimentu.

…ve správný čas

Příspěvky je přitom důležité přidávat ve správné časy, kdy je na Instagramu online nejvíce lidí, abyste se uživatelům na hlavní stránce zobrazily co nejvýše. V opačném případě vás totiž algoritmy zatratí v záplavě jiných novějších příspěvků.

Nejlepší čas pro postování zjistíte sledováním statistik svých příspěvků, z nichž lze vysledovat, kdy se vám dostává nejvíce interakcí. Obecně se jako nejlepší čas udává mezi 18. a 21. hodinou, kdy je online nejvíce uživatelů.

A nezapomínejte na konzistentnost. Když budete přidávat příspěvky jednou za měsíc, fanoušci na vás zapomenou, nebo nebudou mít důvod vás dál sledovat. Pokud to naopak přeženete a každý den je zasypete zbytečným množstvím obsahu, budou vás mít plné zuby. Většina marketérů se shoduje na tom, že ideální frekvence je zhruba 4-6 klasických příspěvků za týden.

Využívejte různé formáty

Instagram ale není jen o jednotlivých fotkách. Zkuste vytvářet i karuselové příspěvky obsahující hned několik snímků či videí. Díky tomu uživatelé váš příspěvek jen tak hned nepřejdou, ale udržíte si jejich pozornost déle, čímž si vás lépe zapamatují.

Kromě běžných příspěvků na timeline pak můžete využívat i Instagram Stories – příspěvky, které se automaticky smažou po 24 hodinách. Ty se hodí třeba pro sdílení aktuálních informací nebo časově omezených akcí, případně speciálních slevových kódů pro sledující. Stále oblíbenější jsou pak i kraťoučká videa (Reels). Ty jsou zase populární pro sdílení různých triků či nějakého toho vtipného obsahu.

Nezanedbávejte popisky a hashtagy

Kromě samotných příspěvků je potřeba dát si záležet i na popisku. Obecně jsou nejúspěšnější dva typy textů – velmi krátké (třeba do 50 znaků), nebo naopak podrobné a dlouhé (třeba až 2000 znaků).

Popisek může být buď pouze jakýsi název příspěvku (například: Víte, jak si svépomocí vyměnit kohoutek? či „Podívejte se na novinky v sortimentu“), nebo naopak rovnou hlavním obsahem, přičemž fotka bude pouze ilustrační. Popisky perfektně slouží i jako výzva k akci – třeba okomentování příspěvku („Co budete dělat o víkendu vy? My máme jasno!" apod.)

Vždy myslete na to, že Instagram na hlavní stránce zobrazuje pouze příspěvky těch účtů, které sledujete, a placené reklamy. To je rozdíl například od Twitteru, který vám může zobrazovat i příspěvky profilů, jež přímo nesledujete.

Proto je důležité používat relevantní hashtagy. Jedině skrz ně vás totiž mohou dosledovat uživatelé, kteří vás přímo nesledují. Zase to ale nepřehánějte. Ke každé fotce nebo videu zkuste vymyslet třeba 4-6 tagů. K tomuto článku by se například hodilo něco jako #marketing, #contentmarketing #instagram #instagramtips nebo #socialmediamarketing.

Sledujte statistiky

Vždy se snažte rozhodovat na základě dat. Pravidelně kontrolujte úspěšnost jednotlivých příspěvků, ve které časy máte nejvyšší míru zapojení apod. Tím se řiďte při přidávání dalšího obsahu. Funkce Instagram Insights vám nabídne celou řadu velmi užitečných statistik. Tak jim dejte přednost před emocemi.

Placená reklama na Instagramu

Prvním, dnes velmi oblíbeným způsobem placené reklamy na Instagramu je nepřímo, skrze relevantní influencery. Nemusíte však hned hledat účty se statisíce sledujícími a platit za sdílení své značky desítky tisíc.

Místo investování všech prostředků do jednoho velmi známého účtu je naopak stále oblíbenější spolupráce s více tzv. micro-influencery. To jsou lidé, kteří mají na svém profilu třeba jen 10-20 tisíc sledujících. Ti však bývají zpravidla mnohem věrnější a mají vyšší míru zapojení než sledující velkých účtů.

Druhým způsobem, jak může vypadat placená reklama na Instagramu, je tradiční PPC model. Instagram má podle marketérů hned po Facebooku druhou nejvyšší návratnost z investice do reklamy na sociálních sítích. Vytvořit úspěšnou placenou reklamu na Instagramu s výsledky však může být poměrně složité.

My v BlueSystemu vám s tím ale rádi pomůžeme. Podrobně se podíváme na váš projekt, analyzujeme cílovou skupinu, vyslechneme si vaše požadavky a dáme do kupy takovou kampaň, která ohromí a přiláká ty správné zákazníky. Pokud chcete i vy zvýšit prodeje, nebo jen zlepšit povědomí o své značce, neváhejte nás kontaktovat.

Využíváme soubory cookies, můžeme tak webové stránky neustále zlepšovat pro vaši spokojenost. Děkujeme že souhlasíte. Více zde.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies