Duplicitu titulků lze zkontrolovat například pomocí nástroje Google Webmaster Tools.
Ve výsledcích vyhledávání se totiž větší počet znaků neobjeví. V souvislosti s novým vzhledem výsledků vyhledávání na Googlu je však třeba délku titulku znovu přehodnotit.
Dr. Peter J. Meyers ve svém článku New Title Tag Guidelines & Preview Tool uvádí: „Jestliže délka vašich titulků bude 55 znaků, pak můžete předpokládat, že 95 % z nich se bude zobrazovat správně.“ Zároveň však upozorňuje, že se nejedná o žádné magické číslo a dělka titulků se může měnit. Ve výše uvedeném článku je také k dispozici užitečný nástroj, kterým si můžete otestovat zobrazování titulku dané stránky.
„Toto jméno stránky je velice důležité, protože na stránce s výsledky vyhledávání je nejvíce viditelné.“ (Grappone, Jennifer – Couzin, Gradiva, SEO – Search Engine Optimization, ZONER Press, Brno 2007, s. 65. Ve 3. vydání této knihy z r. 2011 zní uvedená věta takto: „ Název stránky je stále důležitý, protože na stránce s výsledky vyhledávání je nejvíce viditelný a je významnou součástí vyhledávacího algoritmu.“)
Google v některých případech ignoruje titulek vaší webové stránky a nahradí jej vlastním titulkem, který lépe vystihuje obsah stránky a je relevantní k vyhledávacímu dotazu (viz video s Mattem Cuttsem).
Klíčové slovo by mělo být na začátku (není to však pravidlo), obchodní značka na konci titulku. Pokud se jedná o známou obchodní značku, měla by být v textu titulku na prvním místě.
Text titulku by měl být krátký a současně přitažlivý. Tomáš Procházka ve svém přehledném a prakticky zaměřeném článku Jak vytvářet poutavé a funkční titulky, mimo jiné doporučuje: „Pro každý váš titulek zkuste vymyslet konkurenční výhodu. Zadejte si klíčové slovo do vyhledávání. Prozkoumejte konkurenční titulky a v duchu si řekněte, zda byste na nějaké sami klikli či nikoliv. Poznamenejte si ty kvalitní a zkuste vaši stránku od ostatních nějak odlišit.“
Titulek webové stránky je významným prvkem optimalizace na stránce (tzv. on-page optimalizace). Měl by přesně vyjadřovat obsah dané stránky. Je viditelný ve výsledcích vyhledávání, a proto je důležitá i jeho přesvědčovací funkce. Formulaci znění tohoto „zázračného tagu“ se vyplatí věnovat náležitou pozornost.
Další doporučené zdroje:
„How to Craft the Perfect SEO Title Tag (Our 4-Step Process)“
„Název stránky: základní příručka – ContentKing“
Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.
SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout