Dne 12. srpna 2011 zavedl Google Pandu pro další jazyky, včetně češtiny. Amit Singhal z Googlu tehdy v článku „‚Panda‘ – algoritmus pro zkvalitnění výsledků nyní i v českém vyhledávání“ na blogu Google napsal: „Spokojenost uživatelů je pro nás na prvním místě, proto budeme i nadále pracovat na tom, aby uživatelé při vyhledávání dostávali co nejlepší odpovědi na své dotazy.“
Poslední potvrzený update proběhl v červenci 2015. Součástí hlavního algoritmu se algoritmus Panda stal v lednu 2016. Společnost Google nikdy nepotvrdila přesné datum, kdy k tomu došlo. Se stoprocentní jistotou víme jen to, že se tak stalo někdy po poslední potvrzené aktualizaci Pandy od Googlu (4.2; 17. července 2015).
Nejrozšířenějším mýtem o Pandě je, že trestá za duplicitní obsah. John Mueller z Googlu v říjnu 2015 na Twitteru řekl, že duplicitní obsah s Pandou nesouvisí. To, co Panda hledá, jsou unikátní informace, které jsou pro uživatele hodnotné. Hledí pouze na obsah, a ne na to, zda používáte nadpis H1 nebo jak rychle se vaše stránka načte uživatelům.
Pandě hodnotí celkovou kvalitu celého webu. Gary Illyes z Googlu řekl v roce 2016 v rozhovoru pro Search Engine Land:
„(…) o Pandě neuvažujeme jako o penalizaci, ale jako o algoritmu aplikovaném na weby (…) nebo na weby jako celek.“ John Mueller také upozornil, že Panda posuzuje kvalitu webu včetně jeho informační architektury.
Danny Goodwin ve svém článku „Lookback: Google launched the Panda algorithm update 11 years ago“, z něhož čerpáme většinu zde uveřejněných informací, říká, že pojem „obsahový marketing“ před Pandou vlastně neexistoval. Stačí se podívat do Google Trends (viz obrázek níže) a zjistíte, kdy o tento termín začal být zájem. Samotný termín sice pochází z roku 1996, ale obsahový marketing jako samostatná disciplína se zrodil až v důsledku Pandy.
Zdroj obrázku: Danna Goodwin, „Lookback: Google launched the Panda algorithm update 11 years ago„.
Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.
SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout