Online prodeje dosáhly celosvětově úrovně 14,1 % všech maloobchodních transakcí a internetové prodeje rostou rychlým tempem i přes celosvětovou ekonomickou nejistotu. Dle platformy Statista lze předpokládat, že toto číslo poroste dále i v roce 2023, a to až o 22 %.
Stejně jako se nákupy přesunuly do e-shopů, roste význam digitální komunikace. BTL aktivit tak podstatně ubývá. A to se zřejmě příliš nezmění. Byť je už většina marketingových strategií pro následující měsíce rozepsaných, změny přicházejí rychle a často bez varování. Nejdůležitější vlastností tak bude i nadále schopnost rychle reagovat a přizpůsobit komunikaci aktuální situaci.
Asi nejzásadnější změnou příštího roku je však další omezení cookies. Od Nového roku totiž vstupuje v platnost novela upravující pravidla pro sbírání těchto souborů, které jsou na webech potřebné pro celou řadu velmi častých funkcí. Zatímco doposud musel uživatel projevit nesouhlas s ukládáním cookies, jinak je mohl provozovatel webu ukládat v plném rozsahu, od ledna je naopak potřeba získat výslovný a informovaný souhlas uživatele ke sbírání cookies.
Jako stále důležitější se však v posledních letech jeví obsah a přímá komunikace s konzumenty. To může být pro některé společnosti problém. Při psaní textů, které respektují SEO pravidla, je totiž důležité nezapomínat na jejich čtivost. Obsah musí odpovídat cílové skupině a tomu, jak vnímá svět. Základem psaného i video obsahu je a bude stručnost.
Stále více roste i vliv influencerů. Při hledání těch správných ambasadorů je však potřeba si dávat pozor a vybírat ty, kteří mohou s vaší značkou zaujmout stejnou cílovou kategorii a dokážou vytvořit kvalitní obsah. To však ne každý „influencer“ zvládne.
V dnešním světě existuje takové množství různých společností a konkurence, že už je téměř nemožné zaujmout všechny. Proto je důležité jasně si vymezit svou cílovou skupinu a přesně tu se zaujmout – použitím správných slov, působením na správných sociálních sítích atd.
Snažte se, aby vaši značku netvořilo jen to, co prodáváte, ale i způsob vaší komunikace. Stejně jako třeba Red Bull máme všichni neodmyslitelně spojený s červeným býkem a adrenalinovými sporty, Apple s elegantností či jednoduchostí, ponožky Dedoles se zpívajícími křečky nebo Alzu s otravným zeleným mimozemšťanem, měla by být i vaše značka v očích vašich zákazníků s něčím jasně spjatá. Nebojte se tedy upustit uzdu své fantazie a zkuste přijít s něčím novým. Díky tomu si vás lidé opravdu zapamatují a v budoucnu u vás rádi nakoupí nebo využijí vaše služby.
Doufáme, že jsme vás našimi tipy inspirovali a do nového roku vykročíte co nejlépe. Za celou agenturu BlueSystem vám do budoucna přejeme hodně štěstí a mnoho úspěchů.
Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.
SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout