Bill Gates: Obsah je král

Publikováno: Úno 13, 2020

Výrok „Obsah je král" (Content is King) pochází z článku, který v lednu 1996 napsal Bill Gates, spoluzakladatel společnosti Microsoft. Ve svém jasnozřivém textu předpověděl vzestup zájmu o obsah v době, kdy ještě neexistoval Google, WordPress, Facebook ani YouTube.

Obsah je Král

Je to obsah, od kterého očekávám, že vydělá na internetu spoustu reálných peněz, stejně jako tomu bylo v případě rozhlasového a televizního vysílání." Těmito slovy začíná Bill Gates svůj článek a srovnává začátky internetu s érou televizního vysílání v 50. letech minulého století.

„Televizní revoluce, která začala před půl stoletím, dala vzniknout různým průmyslovým odvětvím, včetně výroby televizorů, ale dlouhodobými vítězi se stali ti, kdo toto médium používali k poskytování informací a zábavy."

V případě interaktivní sítě, jako je internet, je definice ‚obsahu‘ velmi široká.“ I zde se Bill Gates nemýlil. Webový obsah se skládá z prvků textových i netextových (obrázky, video, audio).

Ale široké možnosti pro většinu společností představuje poskytování informací či zábavy. Žádná společnost není natolik malá, aby se do toho nemohla zapojit." Tento výrok je zvláště zajímavý, vezmeme-li v úvahu rychlý rozvoj sociálních sítí a jejich možností.

A když už se lidé rozhodnou, že si přečtou nějaký obsah na obrazovce, „musí být odměněni důkladnými a co nejaktuálnějšími informacemi, které mohou zkoumat dle libosti".

Obsah je Král

Inspirováno článkem: Emma Jones, „10 Content Predictions Bill Gates Got Right in 1996" .

Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies