7 tipů jak vyšvihnout svou vánoční kampaň na novou úroveň a získat nové zákazníky

Publikováno: Pro 6, 2022

Po roce jsou tu zase Vánoce. Ty pro většinu obchodníků znamenají vrchol sezóny. V moderní době navíc čím dál tím větší zájem registrují internetové obchody. Vánoce vám ale budou (v podnikatelském slova smyslu) k ničemu, pokud se na ně neadaptujete a nevytvoříte skvělou vánoční kampaň. Přitom je to tak jednoduché.

Description of image

Naladit svou značku do vánočního duchu je pro naplnění potenciálu, který tento svátek pro všechny obchodníky na celém světě ukrývá, klíčové. Pojďte se podívat na naše tipy na nejlepší sezónní vylepšováky, kterými se můžete při tvoření své vánoční kampaně inspirovat. 

  1. Vytvořte průvodce s konkrétními tipy na dárky

Vidíme to u téměř každého většího internetového obchodu. I těm menším může ale dobře zpracovaný průvodce s tipy na dárky výrazně pomoct. 

Každý e-shop má trochu jiné zaměření. Zkuste ze svého sortimentu vytipovat několik produktů, které se podle vás náramně hodí pod stromeček, a následně je rozřaďte do kategorií podle toho, pro koho jsou určené – pro pány, dámy, děti, babičky, dědečky nebo třeba domácí zvířátka. 

Můžete být klidně ještě originálnější a konkrétnější – např. tipy na dárky pro tchýni, nejlepší dárky pro kutily atd. Zkuste prostě svým zákazníkům představit co nejpřesnější typ člověka, kterého chtějí obdarovat, a dovést je až ke konkrétnímu produktu, který si zamilují a koupí.

Některé obchody to budou mít asi složitější než jiné. Obchod s nářadím bude mít přirozeně menší záběr než třeba obchod s elektronikou, kterou používají všichni. Zkuste ale zapojit svou kreativitu a něco vymyslet. Jste přeci páni svého sortimentu. Zkuste tedy lidem popsat způsobu využití vašich produktů, které by je třeba ani nenapadly. 

Vánoční nákupní rádce by měl mít na vašem e-shopu samostatnou stránku, na které si mohou zákazníci jednotlivé produkty prohlížet. Další skvělou cestou, jak někomu pomoct s výběrem dárku a sobě k vyšším tržbám, je doporučování konkrétních produktů na svých sociálních sítích.

  1. Poskládejte vánoční balíčky

Všichni chtějí zabít co nejvíc much jednou ranou. Tak k tomu zákazníkům pomozte. Zkuste poskládat různé vánoční balíčky obsahující hned několik dárečků v jednom. Opět můžete upustit uzdu své fantazie a zkusit vytvořit co nejoriginálnější sety, třeba „sadu pro babičku“, „dárky pro tchána“ nebo „balíček užitečných věcí“. 

Zkuste prostě nakombinovat více produktů, které se k sobě hodí, a prodávejte je v kompletu za trochu nižší cenu, než kdyby je zákazník kupoval jednotlivě. Kupující bude mít radost, že má vybírání z krku, a vy prodáte více produktů najednou. Všichni budou spokojení.

  1. Nabídněte vánoční soutěže a slevové kupóny

Ať chceme, nebo ne, Vánoce jsou v dnešní době zejména o radosti a rozdávání. A v tomhle duchu byste se měli chovat i ke svým zákazníkům. Zkuste v průběhu prosince tvořit nejrůznější soutěže a rozdávat zajímavé dárky. Může jít jen o maličkosti. Jde o to udělat gesto, ne rozdávat miliony. 

Skvělým nástrojem může být třeba jakýsi adventní kalendář na sociálních sítích. Každý den od 1. do 24. prosince svým zákazníkům zpřístupněte nějakou slevu, uspořádejte soutěž nebo třeba ke každé objednávce přidejte nějaký malý dárek. Je to přitom úplně jednoduché, ale přesně takové maličkosti jsou to, co přesvědčí zákazníka o tom, aby nakoupil u vás, a ne u konkurence.

  1. Nabídněte prodlouženou lhůtu pro vrácení nevhodných dárků

Ze zákona má každý zákazník právo vrátit nepoužité zboží do 14 dnů od koupi bez udání důvodu. Na Vánoce však lidé často kupují dárky s větším předstihem a když se pak náhodou stane, že se někdo netrefil přímo do vkusu obdarovaného, už je většinou na výměnu pozdě. Kvůli tomu si kupující při výběru dávají obzvlášť pozor – a čím více starostí mají, tím méně nakupují.

Vy ale můžete svým zákazníkům nabídnout pomocnou ruku a ukázat ochotu, která vás ani nemusí nic moc stát. Nabídněte jim prodlouženou lhůtu, ve které mohou nevhodné dárky bezplatně vrátit. Stačí třeba do Nového roku. Díky tomu se zákazníci nebudou bát ten či onen dárek koupit, protože budou mít jistotu, že jej při nejhorším prostě vrátí. Tím způsobem nalákáte ke koupi i ty, kteří by třeba váhali, a nakonec utekli jinam. 

Po klasické 14denní lhůtě nemusíte vždy vracet peníze, ale můžete nabídnout třeba jen výměnu nevhodného dárku za něco jiného. I to zákazníkům ušetří zbytečné strachování. Hlavně to dejte na svém webu jasně najevo. Na horní okraj stránky stačí napsat něco ve smyslu „vrácení nevhodných dárků zdarma“ a kupující hned budou při výběru klidnější.

  1. Dejte si záležet na balení

Výsledný dojem nakonec na zákazníka udělá i to, v čem mu objednaný produkt přijde. A protože jsou Vánoce, zkuste trochu atmosféry vpustit i do balení. Můžete během Vánoc používat třeba jiné krabice s vánočními motivy, přiložit ke každé objednávce kartičku s krátkou zprávou, přáním příjemných svátků a třeba i s nějakým tím slevovým kódem na příští nákup. Podle společnosti Caltex Plastics se totiž 72 % zákazníků při opětovném nákupu rozhoduje i na základě způsobu balení.

  1. Uštědřete drobné pro lidi v nouzi 

Vánoce jsou především svátky solidarity. Zkuste si najít nějaký dobročinný (nejlépe lokální) projekt, který se vám líbí a finančně nebo materiálně jej podpořte. Nemusí jít o žádné závratné sumy. Důležité je ukázat, že vám záleží i na ostatních a na vaší komunitě především. Můžete se třeba vydat do ulic rozdávat jídlo lidem bez domova, přispět na pomoc postiženým nebo udělat cokoliv, s čím soucítíte. Uděláte dobrý skutek a zároveň tím pomůžete svojí značce.

  1. Nezapomeňte na přáníčka

Ke každým Vánocům a Novému roku neodmyslitelně patří i přáníčka. Ze všeho, co jsme zde zmínili, je to tím nejjednodušším, co můžete udělat nejen pro své zákazníky, ale i obchodní partnery. Vytvořte si, nebo si nechte od zkušeného grafika vytvořit hezké kartičky s přáním hezkých svátků a logem vaší firmy. Ty pak můžete distribuovat mailem, na sociálních sítích nebo pěkně po staru poštou jako pohled. Udělá to dojem a aspoň se klientům a partnerům nenásilně připomenete.

Využíváme soubory cookies, můžeme tak webové stránky neustále zlepšovat pro vaši spokojenost. Děkujeme že souhlasíte. Více zde.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies