Jaké jsou nejdůležitější SEO trendy a změny v letošním roce?

Publikováno: Kvě 25, 2022

Díky kvalitnímu SEO můžete skrze webové vyhledávače přilákat spoust nových návštěvníků na svůj web úplně zdarma. Algoritmy řadící výsledky vyhledávání jsou ale rok od roku chytřejší. Pokud u nich tedy chcete zabodovat, je potřeba neusnout na vavřínech, ale zvládnout se jim přizpůsobit.

Jaké jsou nejdůležitější SEO trendy a změny v letošním roce?

Tomu, jak se dostat na co nejlepší pozice v Googlu, jsme se již věnovali. Stejně jako všechno ostatní v marketingu se ale i SEO neustále vyvíjí. Na jaké důležité změny byste si měli dát při SEO pozor v roce 2022?

Nárůst hlasového vyhledávání

Hlasové vyhledávání využívá podle Googlu 27 % všech světových uživatelů internetu. Tento trend přitom stále stoupá. Jenže jak se tomu dá web přizpůsobit?

Hlasové vyhledávání je mnohem pohodlnější než psaní, tudíž uživatelé vyhledávačům pokládají konkrétnější dotazy. Místo vyhledávání fráze „nejlepší levný mobil“ se tak zeptají například „jaký je nejlepší levný mobil v roce 2022?“. Zkuste proto do svých textů a nadpisů zasazovat i takové věty namísto strohých slovních spojení.

Novinky na Googlu

V předchozích měsících zavedl Google do vyhledávání několik novinek. Mezi ty nejdůležitější z hlediska SEO jsou sekce „Vybraný úryvek“ a „Lidé se také ptají“.

Vybraný úryvek (Featured Snippet) můžeme někdy ve vyhledávání najít úplně nejvýše a zobrazuje pouze část určité stránky – takovou, která přímo odpovídá na daný dotaz. Pokud váš web logické odpovědi nabízí, můžete se díky této funkci dostat v Googlu až na vrchol. Je ale potřeba, abyste měli stránky rozkouskované do jednotlivých částí. Díky tomu Google najde konkrétně tu pasáž, kterou potřebuje.

Sekce „Lidé se také ptají“ funguje podobně. V té se zobrazují dotazy podobné vyhledávanému pojmu nebo frázi. Po rozkliknutí se pak uživateli přímo ve vyhledávači zobrazí část nějakého webu, která na daný předmět odpovídá, podobně jako u doporučeného úryvku. Většina těchto dotazů začíná slovy „jak“, „kde“, „co“ a podobně. Snažte se je tedy do svých textů zapojit nebo někde na webu vytvořte FAQ sekci, abyste zvýšili šanci, že se uživatelům budete v této části vyhledávání zobrazovat.

Google však nabízí i jiné formy úryvků, při kterých se uživatelům přímo ve vyhledávání zobrazuje více než jen název a popis stránky. Inspirujte se v oficiální nápovědě Google, kde zjistíte, jak můžete svůj obsah konkrétně optimalizovat tak, aby se vyhledávačům zobrazoval v atraktivnější formě (s obrázky, cenou, hodnocením apod.).

Použitelnost webu

Tvorba webu, který šlape jako hodinky, není nic lehkého. Pro webové vyhledávače jsou přitom právě rychlost a použitelnost jedněmi z hlavních hodnotících faktorů pro řazení výsledků. Obzvláště důležité jsou pak tyto 3 metriky:

  • Largest Contentful Paint (LCP) – Doba, za kterou se vykreslí největší prvek na stránce
  • First Input Delay (FID) – Jak dlouho stránce trvá, než zareaguje na první interakci (kliknutí) návštěvníka
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – Jak moc se rozjíždí rozložení prvků na stránce při načítání

Technické zařízení je tedy důležité nejen pro uživatelský zážitek, ale i pro získání návštěvníků z vyhledávačů. Proto tuto část nepodceňte a pokud si s něčím nevíte rady, raději tento úkol svěřte odborníkům. Ti zařídí, aby web fungoval tak, jak má, a vy jste zbytečně nepřicházeli o zákazníky.

Přirozené zpětné odkazy

Odkazy na vaši stránku umístěné na jiných webech (zpětné odkazy) jsou jedním z nejdůležitějších SEO faktorů, které webové vyhledávače používají pro řazení výsledků. Čím více zpětných odkazů na váš web, tím lépe. Jenže to má háček.

Oblíbenou taktikou marketérů jsou placené zpětné odkazy, kdy nějaké náhodné stránce zaplatíte za to, že linky na váš web implementuje do toho svého. Jenže algoritmy Googlu jsou čím dál chytřejší a poměrně snadno tuto taktiku rozpoznají – za což vás mohou i penalizovat.

Určitě se tedy vyhněte placeným zpětným odkazům na webech, které s vámi nemají nic společného. Naopak se zaměřte pouze na ty stránky, s nimiž máte podobné zaměření. Místo pouhého implementování odkazů do již existujících článků zároveň raději vytvářejte unikátní PR články. Nejlepším způsobem jak získat zpětné odkazy je ale samozřejmě vytváření unikátního obsahu, na který se ostatní weby rádi odkáží. To nás přivádí k poslednímu bodu.

Unikátní obsah

Algoritmy, které řadí výsledky vyhledávání, se snaží uživatelům dodat co nejrelevantnější výsledek v co nejkratším čase. Vzhledem k tomu, že jsou, jak jsme už zmínili, stále chytřejší, je potřeba tvořit opravdu unikátní obsah, aby vás zobrazovaly.

V každém textu se snažte poskytnout co nejvíce informací. Čerpejte z více zdrojů a nebojte se sdílet i vlastní zkušenosti. Jedině tak se totiž odlišíte od konkurence. Kromě běžných článků pak můžete tvořit případové studie, vlastní reportáže nebo rozhovory se zajímavými osobnostmi z oboru. Díky tomu nabídnete čtenářům nabídnete obsah, který nikdo jiný nemá.

Pokud potřebujete se SEO nebo tvorbou originálního obsahu pomoct, neváhejte se obrátit na nás. Pomohli jsme přilákat nové návštěvníky už celé řadě projektů a rádi svými znalostmi podpoříme i ten váš.

Využíváme soubory cookies, můžeme tak webové stránky neustále zlepšovat pro vaši spokojenost. Děkujeme že souhlasíte. Více zde.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies