Vytvořte si unikátní firemní identitu, díky které na vás už nikdo nezapomene. Jak na to?

Publikováno: Čer 13, 2022

Firemní identita (brand identity) je soubor všech vlastností, kterými se vaše značka prezentuje veřejnosti a odlišuje od ostatních. Nejde tedy pouze o pěkné vizuály nebo reklamní slogany, ale třeba i hodnoty a postoje. A když bude vaše společnost na potenciální zákazníky působit sympaticky, nakoupí u vás spíše, než kdybyste se prezentovali jako nudná firma bez duše.

Vytvořte si firemní identitu

Klíčem při budování úspěšné firemní identity, díky které si vás lidé zapamatují, je originalita. Proto na ní neexistuje žádný univerzální recept. Zároveň je potřeba myslet na to, že každá společnost může mít trochu jinou cílovou kategorii, takže co funguje u jedné, nemusí fungovat u druhé. Abychom se ale mohli do tvorby brand identity pustit, musíme si nejprve říct, co všechno se pod tímto pojmem vlastně skrývá. 

Z čeho se skládá firemní identita?

Vizuální stránka – První, s čím si většinou určitou značku pojíme, je její logo. Mezi vizuální prvky firemní identity ale patří třeba i zpracování reklam, design webu nebo grafika profilů na sociálních sítích. 

Komunikační tón – Každá firma používá ke komunikaci trochu jiný jazyk. Finanční nebo poradenské společnosti budou například používat spíše formálnější styl, zatímco třeba obchody s oblečením sázejí čím dál častěji na lidovější mluvu.

Důvěra a přístup k zákazníkům – K tomu, aby si vaše značka udržela v očích zákazníků dobrou image, je potřeba, aby se k nim dobře chovala. Rychlý a vlídný zákaznický servis nebo férový přístup, i to je povinná součást sympatické firemní identity.

Hodnoty a cíle– Většina společností má poměrně jasný cíl – zisk. Jenže zákazníci při výběru obchodu nebo služby oceňují i nějakou tu přidanou hodnotu. Pokud ještě nemáte, vytyčte si nějaké cíle (např. zlepšit kvalitu výrobků na trhu) či hodnoty (třeba zájem o udržitelnost) a nebojte se je veřejně prezentovat.

    Jak vytvořit nezapomenutelnou firemní identitu 

    Konkrétních nástrojů pro tvorbu firemní identity je celá řada – od reklamy na sociálních sítích přes design webových stránek až po tvorbu loga nebo jiných grafických materiálů. Všechny tyto části jsou ale samy o sobě dost podrobná témata. Pokud byste si je rádi nastudovali kousek po kousku, můžete navštívit náš blog. My se však v následujících řádcích podíváme na to, jak tyto jednotlivé části pospojovat – tak, aby spolu byly v dokonalé harmonii a zákazníci si vás díky nim opravdu zapamatovali.

    1. Znejte svou cílovou skupinu

    Kvalitní znalost svých potenciálních zákazníků je naprosto klíčová ve všech oblastech marketingu. Podle modelu průměrného příslušníka vaší cílové skupiny přizpůsobujte i svou firemní identitu. Mladší lidé dnes například většinou oceňují spíše méně formální styl komunikace s prvky humoru nebo umění. U starších bude zase pravděpodobně převládat spíše tíha k formálnějšímu jazyku a vizuálům, třeba s odkazem na tradice. Jde však pouze o příklady. 

    Dejte si na průzkumu své cílové skupiny záležet a začněte tvář své značky tvořit zejména podle toho. Kromě výčtu věcí, které byste měli při budování své firemní identity použít, si zkuste jasně říct, čemu je lepší se naopak vyhnout. 

    2. Buďte konzistentní 

    To platí zejména u již zmíněné vizuální komunikace. Každá společnost by měl mít svou barevnou paletu, které by se měla držet při tvorbě loga, designu webu, přípravě grafiky na sociální sítě, natáčení reklamního spotu apod. Díky tomu vás lidé snáze rozpoznají, když nějakou vaši reklamu nebo příspěvek uvidí.

    Jak jsme navíc již zmínili, firemní identita je soubor celé řady různých vlastností. Proto, když měníte jednu její část (například při redesignu webu, loga nebo změně motivu reklamy), je potřeba myslet na to, zda bude stále v souladu s ostatními. V opačném případě se vyplatí upravit i další prvky tak, aby na sebe stále jasně navazovaly. 

    3. Působte na více kanálech 

    Firemní identita se nedá budovat pouze na Facebooku, v televizi nebo na webu. Pro vytvoření dobře zapamatovatelného obrazu své značky je potřeba se zákazníkům připomínat na různých místech. Tím nejzákladnějším jsou ve 21. století sociální sítě. Samozřejmě byste ale neměli podcenit ani vlastní webové stránky, reklamu ve webových vyhledávačích nebo třeba spolupráci s influencery. 

    4. Zapojte kreativitu a sledujte výsledky.

    To nejdůležitější při tvorbě firemní identity je ale originalita. Jedině tak se totiž můžete odlišit od ostatních a dostat svou značku do povědomí veřejnosti. Přicházejte s novými nápady, pořádejte brainstormingy s kolegy a zkoušejte experimentovat s novými věcmi

    Pokud chcete s tvorbou dechberoucí firemní identity pomoct, obraťte se na nás v BlueSystemu. Pomohli jsme vybudovat silnou značku s pevným postavením již stovkám společností a rádi podpoříme i vás. Sedneme si s vámi, prodiskutujeme vaše představy a poté dáme vše do kupy – od reklamy na sociálních sítích přes vizuální komunikaci až po tvorbu webových stránek. Neváhejte se nás zeptat na cokoliv. 

    Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.

    Nastavit

    SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

    Zavřít okno cookies

    Otevřít okno cookies