4 neuvěřitelně užitečné nástroje pro analýzu webu a jeho návštěvnosti

Úspěch každého webu závisí na dostatku dat. Abyste ho totiž mohli co nejlépe přizpůsobit svým návštěvníkům, musíte vědět, odkud k vám přicházejí, s čím na vašem webu interagují, s čím naopak ne, nebo kolik času na něm tráví. Ke sběru a vyhodnocování takových informací ale budete potřebovat šikovné pomocníky. My vám dnes představíme čtyři, které vám dokážou ušetřit nejen spoustu času, ale i peněz a nervů.

Google Analytics

Google Analytics je v současnosti nejpopulárnější nástroj pro analýzu webové úspěšnosti na světě. Důvodů, proč tomu tak je, existuje několik. Analytics je zdarma, jeho instalace je opravdu jednoduchá, je (jako jediný ze seznamu) dostupný v češtině a pomůže vám s měřením téměř čehokoliv – od běžného počtu návštěv přes demografické údaje návštěvníků (věk, pohlaví, národnost) až po bounce rate nebo konverze.

Kromě toho vám ukáže, kolik návštěvníků se na vaší stránce nachází v danou chvíli, a nabízí i celou řadu dalších unikátních funkcí. Pomocí Analytics zjistíte, které podstránky mají nejvyšší míru opuštění. Proto by tento nástroj rozhodně neměl chybět na žádném z vašich webů.

Crazy Egg

K měření úspěšnosti svého webu ale můžete použít vícero nástrojů. Crazy Egg má rozhodně co nabídnout a s Google Analytics se doplňuje přímo skvěle. Na rozdíl od GA totiž Crazy Egg zaznamenává chování jednotlivých uživatelů na vaší stránce. Vy si pak tyto nahrávky můžete pustit a díky tomu se ocitnout přímo v kůži svých zákazníků.

I Crazy Egg zobrazuje všechna potřebná data, takže si můžete opět projít například to, která místa na webu jsou populární, a která naopak uživatelé spíše ignorují. Další jeho skvělou výhodou je jednoduché A/B testování. Díky tomu můžete vytvořit dvě verze webu (například s odlišnými barvami nebo různými texty), z nichž každá se spustí půlce návštěvníků. Vy si pak projdete data a zjistíte, která z variant má lepší konverze.

Na rozdíl od Analytics si však za Crazy Egg budete muset zaplatit. Nejzákladnější verze vás vyjde na 24 dolarů (530 Kč) měsíčně, nejpokročilejší pak na 249 dolarů (5500 Kč) za měsíc.

Smartlook

Z České republiky pochází celá řada velmi úspěšných IT společností a Smartlook je jednou z nich. Nástroj původem z Brna vám o vašich uživatelích prozradí celou řadu přínosných informací – z jakého města pocházejí nebo třeba jaký používají prohlížeč. Zároveň si v něm podobně jako v Crazy Egg můžete přehrát chování jednotlivých uživatelů na vašem webu.  Samozřejmostí jsou heatmapy, které vám ukážou množství kliků na jednotlivých místech na webu.

Smartlook si můžete v omezené míře zkusit zdarma, nebo sáhnout po jedné z placených variant. Na výběr máte levnější Startup verzi s cenou 879 Kč/měsíc a dražší Business, jež vás vyjde na 2079 Kč/měsíc. Pro ty největší společnosti je k dispozici ještě Enterprise verze, jejíž cena však není veřejně dostupná.

HubSpot

Posledním nástrojem na našem seznamu je HubSpot. Ten je oproti výše zmíněným pro analýzu návštěvnosti webu o něco méně populární. Žádné A/B testování skrze něj bohužel nespustíte a chování jednotlivých uživatelů si na něm bohužel také nepřehrajete. Můžete pomocí něj ale sledovat základní data, jako je konverzní poměr, návštěvnost napříč podstránkami, trendy v chování uživatelů nebo to, jak se k vám jednotliví návštěvníci vracejí.

Největší výhoda HubSpotu je však v tom, že kombinuje mnoho dalších nástrojů do jednoho. Kromě návštěvnosti webu v němu můžete tvořit reklamní maily a sledovat jejich úspěšnost, zjistit počty zmínek o vaší značce na sociálních sítích, provádět SEO audity a mnoho dalšího. To vše už od 41 € (1000 Kč) měsíčně.

Hledanost relevantních klíčových slov

Využíváme soubory cookies, které nám pomáhají. Budeme rádi, když s nimi budete souhlasit. Podrobné informace naleznete na této stránce.

Nastavit

SouhlasímUpravit nastaveníOdmítnout

Zavřít okno cookies

Otevřít okno cookies