Creative digital agency
Menu

Pujcky do 5000 bez dokladani prijmu pujcky do 5000 bez dokladani prijmu

Kvalitní obsah podle Googlu

Dnes už si nikdo nemůže stěžovat na nedostatek článků a podnětů k tvorbě kvalitního webového obsahu. Zmiňovat se o důležitosti obsahu v oblasti internetového marketingu je ostatně nošením dříví do lesa. Lidé hledají informace a především kvůli nim přicházejí na váš web.

"Design je vstupní branou, která přivádí lidi k vašemu obsahu. Nikdo však nepřichází na web, aby obdivoval jeho design. Hledá informace, poučení či zábavu. Když vytváříte design, aniž byste přemýšleli o obsahu, je to, jako byste navrhovali budovu a neměli představu o tom, jak se v ní bude žít." (Ahava Leibtag, „For the Love of God, Please Stop Doing".)

"Lidé přicházejí kvůli obsahu, který - jak se domnívají (či doufají) - tam naleznou. Hledají informace, které jim zodpoví jejich otázky nebo pomohou dokončit jejich úkol. Požadují, aby informace byly snadno nalezitelné, srozumitelné, přesné, aktuální a důvěryhodné." (Jannice (Ginny) Redish, Letting Go of the Words, 2. vyd., MK, Watham, USA 2012, s. 1.)

 Důležitost webového obsahu

Co považuje Google za kvalitní obsah

Pojďme přímo ke zdroji a podívejme se, jaká kritéria a doporučení nám nabízí Google.

V Pokynech pro zajištění kvality jsou uvedeny následující Základní principy:

  • Vytvářejte stránky především pro uživatele, nikoli pro vyhledávače.
  • Neoklamávejte uživatele.
  • Nepoužívejte triky, které mají za cíl zvýšit hodnocení ve vyhledávačích. Obvykle je dobré zamyslet se, zda by vám nevadilo, kdyby se o vašem jednání dozvěděli správci konkurenčního webu nebo zaměstnanci společnosti Google. Další vhodné otázky jsou „Pomáhám tímto svým uživatelům? Dělal(a) bych to, kdyby vyhledávače neexistovaly?“
  • Zamyslete se, co dělá vaše webové stránky jedinečnými, hodnotnými a poutavými. Snažte se, aby vaše stránky oproti ostatním stránkám v oboru vynikaly.

Pokyny pro zajištění kvality se zabývají nejčastěji formami podvodného nebo manipulativního jednání, jako je např. automaticky generovaný obsah, skrytý text, vytváření stránek s žádným či malým množstvím obsahu a další.

Dále je tu Nápověda služby Search Console a kurz Modul 1: Vytvoření skvělého obsahu. Jeho součástí je 1.4 Vytvoření hodnotného obsahu .

Při vytváření obsahu myslete na to, aby web splňoval následující kritéria:

  • Užitečný a informativní: Pokud vytváříte web pro restauraci, zahrňte její polohu, otvírací hodiny, kontaktní údaje, menu a blog, na kterém budete sdílet nadcházející události.
  • Hodnotnější a užitečnější než ostatní weby: Pokud píšete o tom, jak cvičit psa, dbejte na to, aby váš článek nabízel hodnotnější informace nebo jiný pohled než ostatní články na internetu na stejné téma.
  • Důvěryhodný: Zdůrazněte důvěryhodnost webu pomocí vlastního výzkumu, citací, odkazů, recenzí a referencí od zákazníků. Biografie autorů a reference od skutečných zákazníků mohou podpořit důvěryhodnost a reputaci vašeho webu.
  • Vysoce kvalitní: Obsah vašeho webu by měl být unikátní, specifický a kvalitní. Obsah webu by neměl být tuctový ani by neměl být přebírán velkým množstvím dalších webů. Pamatujte, že obsah vytváříte zejména proto, abyste svým návštěvníkům poskytli výjimečné uživatelské prostředí, ne abyste měli vysoké umístění ve vyhledávačích.
  • Poutavý: Váš web by měl dýchat barvami a životem. Vhodné je například přidat fotky produktů, týmu nebo vás samotných. Dbejte na to, aby návštěvníci nebyli rozptylováni pravopisnými, stylistickými a faktickými chybami. Rušivá může být také přemíra reklam. Zaujměte návštěvníky interakcí prostřednictvím pravidelných aktualizací, polí pro komentáře nebo widgety sociálních médií.

V listopadu 2015 Google poprvé v nezkrácené podobě zveřejnil Pokyny pro hodnotitele kvality hledání (Search Quality Rating Guidelines). Jedná se o směrnice pro lidské hodnotitele, kteří mají posuzovat stránky především podle jejich účelu, kvůli kterému byly vytvořeny. Dokument o 160 stránkách nabízí ucelený pohled na to, co Google považuje za kritéria kvality. Zvláště je třeba věnovat pozornost hodnotám, které se skrývají ve zkratce E-A-T:  Expertise / Authoritativeness / Trustworthiness = Odbornost / Autorita / Důvěryhodnost.

Vysoce kvalitní stránka musí splňovat aspoň jedno z následujících kritérií:

  • Musí mít dostatečné množství kvalitního hlavního obsahu (Main Content).
  • Stránka i web odborně zpracovávají dané téma, jsou autoritativní a důvěryhodné.
  • Web má dobrou pověst v souvislosti s tématem, kterým se na stránce zabývá.

Eric Enge ve svém článku „The Two-Part SEO Ranking Model: Let's Make SEO Simple" uvádí tři věci, na které je třeba se zaměřit při tvorbě kvalitního webového obsahu:

1. Relevance
2. Kvalita
3. Celkový dojem z obsahu

Pokud obsah není relevantní k vyhledávacímu dotazu, nebude se zobrazovat. Druhý bod je rovněž jasný: Přináší obsah informaci, kterou uživatelé hledají? Třetí bod zahrnuje následující:

  • Je váš obsah dobře uspořádán? Je snadno čitelný?
  • Sděluje efektivním způsobem hlavní témata?
  • A když se dostane uživatel na stránku (landing page), která by měla přinést odpověď na jeho otázku, najde tuto odpověď snadno a rychle?

Nabídněte svým návštěvníkům co nejlepší prostředí plné originálního a kvalitního obsahu.

Pavel Jartym

Zabývám se optimalizací webových stránek (SEO) a jejich sémantikou. Specializuji se na tvorbu webového obsahu, na copywriting a copyediting. Mým cílem je, aby texty dobře plnily svůj účel, kvůli kterému byly vytvořeny.

Internetová stránka: www.bluesystem.cz/cz/o-nas/nas-tym/pavel-jartym