Creative digital agency
Menu

Pujcky do 5000 bez dokladani prijmu pujcky do 5000 bez dokladani prijmu

O prodlužování a zkracování meta description


Nic není tak proměnlivého, jako některá doporučení pro optimalizace webových stránek (SEO). Ověřil jsem si to nedávno například v případě tvorby tzv. metapopisků (meta descriptions). Tato činnost obvykle nespadá do oblasti nazývané on-page faktory (to, co se nachází na dané webové stránce a může ovlivnit její umístění ve vyhledávačích). Důležité místo mezi těmito faktory má především titulek a obsah na stránce. Metapopis však nemá, jak se často zdůrazňuje, vliv na umístění ve výsledcích vyhledávání, ale může mít vliv na rozhodování uživatele, zda na daný odkaz klikne. Může se zobrazit na stránce s výsledky vyhledávání v úryvku (snippetu) pod titulkem. (Řecká předpona a předložka meta poukazuje k tomu, co je „za“ něčím.)

„ (...) správně optimalizované metapopisy hrají důležitou roli při získávání návštěvníků z vyhledávačů, aby klikli na vaše odkazy. Jedná se o jakési minireklamy, jejichž optimalizací můžete přimět zákazníky k větší aktivitě a zvýšit míru prokliku (CTR)“ (Sergey Gribniak, "6 Mistakes to Avoid When Writing Your Meta Descriptions").

 

Ukázka výsledků vyhledávání ve vyhledávači Google

Ještě před samotnou koupí knihy si lidé chtějí udělat základní představu o tom, jakou četbou stráví několik hodin. Podívají se na stručný obsah, předmluvu, nebo dokonce na úvod, aby získali představu, zda se jim vybraná kniha bude líbit, nebo ne. Úryvky ve výsledcích vyhledávání mají hodně podobnou funkci. Pomáhají nám rozhodnout se, zda má smysl věnovat svůj čas čtení stránky, k níž úryvek náleží.“ („Official Google Webmaster Central Blog: Better Snippets for your Users“, 2. 6. 2017.)

Obvykle se uvádělo, že text tohoto popisku (tzv. snippetu) by neměl přesáhnout 155 znaků. Koncem roku 2017 Google prodloužil popisky stránek na 230 znaků. V poslední době jsou však tyto popisky čím dál více tvořeny dynamicky na základě vyhledávacího dotazu obsahu nalezeného v metapopise i obsahu viditelného na stránce. V květnu 2018 Danny Sullivan na Twitteru potvrdil, že se Google znovu vrací ke kratšímu popisku a zároveň také uvedl, že jeho délka není pevně stanovena.

Je zajímavé, že už ve výše uvedeném článku publikovaném v Official Google Webmaster Central Blog z roku 2017 chybí doporučený počet znaků pro metapopis:

Existuje nějaké omezení pro počet znaků v metapopisech?
Neexistuje žádné omezení pro délku metapopisu, ale úryvky ve výsledcích vyhledávání jsou zkracovány podle potřeby, obvykle tak, aby odpovídaly šířce daného zařízení.“

 

Pavel Jartym

Zabývám se optimalizací webových stránek (SEO) a jejich sémantikou. Specializuji se na tvorbu webového obsahu, na copywriting a copyediting. Mým cílem je, aby texty dobře plnily svůj účel, kvůli kterému byly vytvořeny.

Internetová stránka: www.bluesystem.cz/cz/o-nas/nas-tym/pavel-jartym