Creative digital agency
Menu

Pujcky do 5000 bez dokladani prijmu pujcky do 5000 bez dokladani prijmu

RankBrain a SEO

RankBrain je novou součástí hlavního algoritmu Hummingbird. Google jeho užívání oficiálně oznámil 26. října 2015. RankBrain pracuje na principech umělé inteligence, která se sama učí a vyvíjí se. Dokáže pracovat s jazykem a poradí si například s hovorovými výrazy, ale hůř je na tom s rozpoznáním emocí.

Algoritmus RankBrain a jeho vliv na SEO

 

„Vyhledávání je základ vyhledávače Google," říká Greg Corrado, který se v Googlu zabývá vývojem vyhledávacích algoritmů. „Strojové učení není kouzelný sirup, kterým polijete nějaký problém a tím ho vyřešíte. Stálo to dost úsilí a péče, abychom vytvořili něco, o čem si skutečně myslíme, že má smysl.“

Hlavní algoritmus Google se jmenuje Hummingbird (toto označení dostal v roce 2013). Jeho součástí jsou Panda, Penguin, Payday, Pigeon, Top Heavy, Mobile Friendly,  Pirate a nyní se k nim přidal i RankBrain.

RankBrain pomáhá se zpracováním výsledků vyhledávání a vyhodnocováním relevance. Snaží se odhalit záměr u nejednoznačných vyhledávacích dotazů, jejichž interpretace je jinak velmi obtížná. Znamená to tedy, že s tím, jak se bude vyvíjet technologie, která bude schopna zpracovat velké množství dotazů, budou se také zpřesňovat výsledky vyhledávání.

I když existuje přes 200 hodnoticích faktorů, které Google bere v úvahu, RankBrain se ihned zařadil mezi ty nejdůležitější. Již zmíněný Corrado dokonce uvedl, že je třetím nejvýznamnějším hodnoticím faktorem. O těch prvních dvou faktorech jsme mohli jen spekulovat. Nyní víme, že jsou to obsah a zpětné odkazy.

Jaký vliv má RankBrain na SEO?

Přední SEO konzultant Pavel Ungr k tomu poznamenává: "Google umí lépe vyhodnocovat i hodně specifické výrazy, chyby a je to další cesta k ještě více long-tailovým frázím." Mike Templeman (Forbes) se domnívá, že v současné době tento algoritmus spíše pomáhá uživatelům a poskytuje jim lepší "uživatelský prožitek". Ale v budoucnu ho jistě ocení i marketéři, kteří dělají SEO správným způsobem a nepoužívají zakázané techniky. Al Gomez ve svém článku „Creating Content for RankBrain" doporučuje:

1. Vytvářejte obsah pro specifické publikum

  • Přinášejte odpovědi na otázky, které na internetu zajímají vaše cílové publikum.
  • Přizpůsobte své produkty nebo služby jedinečným potřebám svých zájemců.
  • Upoutejte jejich pozornost využíváním specifických témat (námětů), klíčových slov a doporučení.

2. Dbejte na to, aby obsah působil přirozeně

3. Připravte podrobnější obsah

  • RankBrain využívá související slova, aby nabídl uživateli co nejlepší výsledky. Díky podrobnějšímu obsahu dostanete takové výrazy do textu a nebudou přitom působit nadbytečně.

4. Začleňte do textu odkazy na případové studie a autoritativní weby.

Tamara Weintraub v článku How Google RankBrain is Humanizing SEO upozorňuje na jednu důležitou věc: "RankBrain informuje algoritmus nejen o tom, které odkazy a jaký obsah jsou nejlepší, ale také o tom, jak by měl tento typ signálů interpretovat v budoucnu." Při vytváření strategie v oblasti SEO bychom měli mít na paměti, že RankBrain, odkazy a obsah tvoří nejdůležitější ingredience pomyslného koláče: spolupracují mezi sebou a navzájem se informují.

 

 

Zajímavé zdroje:

Al Gomez, "Creating Content for RankBrain"

Dan Shewan, "RankBrain: A Primer on Google’s Artificial Intelligence Technology"

Danny Sullivan, "FAQ: All About The New Google RankBrain Algorithm" (Článek byl původně publikován v říjnu 2015; aktualizován byl v červnu 2016.)

Marek Kuchařík, Anna Kottová (Český rozhlas), "Google nasadí umělou inteligenci. Algoritmus RankBrain bude pomáhat s vyhledáváním"

Milan Zeman, "SEOrestart 2016 aneb SEO neumírá, jen se mění…" (Součástí článku o konferenci SEOrestart 2016

 je stručný výtah z přednášky Adama Ježka o Rankbrainu.)

Pavel Ungr, "RankBrain algoritmus od Google"

Mike Templeman, "Google RankBrain: What Does It Mean for SEO"

Tamara Weintraub, "How Google RankBrain is Humanizing SEO"

Pavel Jartym

Zabývám se optimalizací webových stránek (SEO) a jejich sémantikou. Specializuji se na tvorbu webového obsahu, na copywriting a copyediting. Mým cílem je, aby texty dobře plnily svůj účel, kvůli kterému byly vytvořeny.

Internetová stránka: www.bluesystem.cz/cz/o-nas/nas-tym/pavel-jartym