Creative digital agency
Menu

Pujcky do 5000 bez dokladani prijmu pujcky do 5000 bez dokladani prijmu

Meta description - jeho funkce a účel

Obrázek pro článek o funkci tagu meta description

Meta description je HTML tag, který se zobrazuje na stránce s výsledky vyhledávání v úryvku (snippetu) pod titulkem. Řecká předpona a předložka meta poukazuje k tomu, co je „za" něčím.

 Příklad zobrazení meta description :

Cateringové služby obrázek pro článek

Pokud se Google domnívá, že popis stránky ve značce meta poskytne uživatelům lepší popis, než jaký by bylo možné získat pouze z obsahu na stránce, může tento popis zobrazit v úryvku ve výsledcích vyhledávání (viz Nápověda Search Console: Kontrola názvů a úryvků stránek).

Seznam ve své Nápovědě říká:
Popisek (úryvek, snippet) je derivátem obsahu zaindexovaného textu. Vzniká automaticky a pro různé vyhledávané dotazy se liší. Pokud se vyhledávaný dotaz na stránce nevyskytuje, nebo je příliš krátký, pak je potřebný text doplněn z popisku katalogového zápisu firem (pokud existuje). Z naší strany není možné jakkoliv popisky měnit či ovlivňovat. Zobrazený popisek může ovlivnit pouze tvůrce stránky změnou textu na stránce ve firemním zápisu."

 

K čemu slouží meta description?

Tato metaznačka slouží k popisu obsahu stránky a zároveň by měla upoutat uživatele a motivovat jej k akci. Stejně jako u titulku je její funkce nejen referenční, ale i apelová. Mějme na paměti, že titulek a popisek je to první, co lidé ve výsledcích vyhledávání uvidí, a podle toho se také většinou rozhodují.

Meta description má trojí účel:

  • Má stručně a výstižně popsat obsah dané stránky.
  • Slouží jako krátká textová "reklamní upoutávka" a zvyšuje tak míru prokliku z organického vyhledávání.
  • Zobrazuje zacílená klíčová slova, a to ne kvůli lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání, ale proto, aby uživateli sdělil hlavní téma konkrétní stránky.

(Viz Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie C. Stricchiola, Rand Fishkin, The Art of SEO, 2. vydání, O' Reilly, Sebastopol 2012, str. 218.)

 

Doporučení pro tvorbu meta description:

  • Text popisu by neměl přesáhnout 155 znaků.
  • Každá stránka by měla mít svůj jedinečný popisný text.  „Ačkoliv nemůžete určovat, kde a kdy bude zobrazen popisný text z prvku <meta>, měli byste i přesto dbát na to, aby byl – stejně jako název stránky – zajímavý, bohatý na klíčová slova a pochopitelně unikátní pro každou samostatnou stránku vašeho webu.“ (Jennifer Grappone, Gradiva Couzin, SEO - Search Engine Optimization,  Zoner Press, Brno, 2007, s. 66.)
  • I když obsah meta description nemá vliv na umístění stránky ve výsledcích vyhledávání Googlu, může podstatnou měrou přispět ke zvýšení návštěvnosti. „Metaznačky Description nejsou přímo využívány vyhledávacími enginy pro určení ranku. To znamená, že pro webmastery bude nejlepší, když je budou psát jako reklamy, které mají přilákat kliknutí, nikoliv pro enginy, aby pomohly při určování ranku.“ (Danny Dover, Erik Dafforn, SEO – Optimalizace pro vyhledávače profesionálně, Zoner Press, Brno 2012, s. 145.)

"Nepřemýšlejme o meta description jako o hodnoticím faktoru, ale uvažujme o něm jako o konverzním faktoru" (Sean Work).

Kvalitní popis může výrazně přispět ke zvýšení a zlepšení vašeho provozu z vyhledávání. Vhodným popisem bychom měli vzbudit zájem u hledajícího. Ten od něj očekává, že mu sdělí, zda na dané stránce najde informaci, kterou hledá, nebo ne. Proto je důležité umět správným způsobem vystihnout hlavní sdělení webové stránky. 

 

Doporučené články:

Pavel Jartym

Zabývám se optimalizací webových stránek (SEO) a jejich sémantikou. Specializuji se na tvorbu webového obsahu, na copywriting a copyediting. Mým cílem je, aby texty dobře plnily svůj účel, kvůli kterému byly vytvořeny.

Internetová stránka: www.bluesystem.cz/cz/o-nas/nas-tym/pavel-jartym