Creative digital agency
Menu

Pujcky do 5000 bez dokladani prijmu pujcky do 5000 bez dokladani prijmu

Copywriting a tvorba obsahu

Rady, jak vytvořit poutavý obsah vašeho webu a jak tento obsah dále rozšiřovat a udržet ho aktuální. Tipy, jak navrhnout vhodné firemní heslo.

Teorie relevance a webový obsah

Pojem relevance („závažnost, významnost, důležitost“) je jedním z ústředních pojmů v lingvistice, v různých teoriích textu, diskurzu, komunikace. Velký vliv získala teorie relevance, kterou zpracovali Angličané D. Sperber a D. Wilsonová ve své knize Relevance s podtitulem Communication and cognition (Oxford 1986; 2. vydání vyšlo v roce 1995). Principem relevance…

Marie Čechová: Život s češtinou

Kniha Život s češtinou: Nomen omen: Češka – češtinářka – Čechová (Academia, Praha 2017), kterou napsala prof. PhDr. M. Čechová, DrSc., navazuje na předchozí titul Řeč o řeči (Academia, Praha 2012). Autorka čerpá materiál z živé řečové praxe, běžné, mediální, odborné a školské. Zachycuje řečové jevy v jejich dynamice, všímá si posunů…

Kvalitní obsah podle Googlu

Dnes už si nikdo nemůže stěžovat na nedostatek článků a podnětů k tvorbě kvalitního webového obsahu. Zmiňovat se o důležitosti obsahu v oblasti internetového marketingu je ostatně nošením dříví do lesa. Lidé hledají informace a především kvůli nim přicházejí na váš web. "Design je vstupní branou, která přivádí lidi k…

Nový encyklopedický slovník češtiny

Nakladatelství Lidové noviny vydalo dvousvazkový Nový encyklopedický slovník češtiny, který vznikl podstatným rozšířením staršího Encyklopedického slovníku češtiny z roku 2008. Slovník vznikl v Ústavu českého jazyka Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brněve spolupráci s Bohemikem při Ústavu slavistiky na univerzitě v Řezně. Obsahuje cca 1600 hesel vysvětlujících přes 5000 lingvistických termínů. Slovník…

Bill Gates: Obsah je král

Výrok „Obsah je král" (Content is King) pochází z článku, který v roce 1996 napsal Bill Gates, spoluzakladatel společnosti Microsoft. Ve svém jasnozřivém textu předpověděl vzestup zájmu o obsah v době, kdy ještě neexistoval Google, WordPress, Facebook ani YouTube. „Je to obsah, od kterého očekávám, že vydělá na internetu spoustu…

Kniha: O nepřesnosti našeho vyjadřování

Nakladatelství Academia nedávno vydalo knihu nazvanou O nepřesnosti našeho vyjadřování (Jazyk jako produkt intuitivního myšlení). Jejím autorem je jazykovědec doc. PhDr. František Štícha, CSc. Od roku 2001 vyučuje česko-německou kontrastivní gramatiku a stylistiku v Ústavu translatologie FF UK.     Tato kniha chce oslovit pozorné a vnímavé čtenáře publicistických, uměleckých…

Říkat znamená něco dělat

„‚Budiž světlo.‘ A bylo světlo." (Svitky od Mrtvého moře, cca 2. stol. př. n. l., nejstarší dosud nalezený výskyt performativní formule v židokřesťanské kultuře.) Laurent Binet, Sedmá funkce jazyka, Argo, Praha 2017, s. 236.  Jaký je vztah mezi naší řečí a naším jednáním? Co vlastně děláme, když proneseme (nebo napíšeme)…

O slově a slovech

„Chtěl bych umět napsat vše, co dovedeš vyjádřit; chtěl bych užít aspoň jedinkrát všech krásných, určitých, živoucích slov, která jsou v tobě“ (Karel Čapek, Chvála řeči české). Slova jsou základní kameny výstavby promluv a textů. Zprostředkovávají nejen informace, ale vypovídají i o lidech, kteří je užívají. Nikdy nezapomenu na svůj…

Kritéria pro hodnotný obsah

Google nás nabádá k tomu, abychom na svých webových stránkách měli kvalitní obsah. Neil Patel ve svém článku „How Google Judges Quality and What You Should Do About It“ poznamenává, že slovo „kvalitní“ se v této souvislosti stalo natolik používaným, že zapomínáme na to, co vlastně znamená a proč je…

Tvorba webového obsahu a lingvistika

Naše doba se vyznačuje velkým množstvím slov a textů různé povahy. Pro čtenáře či uživatele Internetu je často velmi obtížné najít takové texty, které jsou důvěryhodné, nejsou povrchní a jsou i čtivé. O gramatických chybách se zde záměrně nezmiňuji. Text, který majitel webu zkopíruje i s chybami a neopraví je,…